Vilma to Startet 10.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 10.Oktober.2012 Viknes leverer ikke sjøvannsfilter orginalt, er det noen som har ettermonterrt dette ? eventuelt har noen bilder av innstallasjonen? Ser det som en fordel, da jeg har båten på vannet om vinteren og ønsker å konservere på en enkel måte. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 10.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 10.Oktober.2012 Monterte et plastfilter over vannlinjen. Hang det på kassetten motoren står i, midt på motoren BB side.. Mange monterer messingfilter som står under vannlinjen. Begge deler har sine fordeler og ulemper. Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 24.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2012 Jeg har fått montert sjøvannsfilter på min 1030. Ser det som en alvorlig svakhet at det ikke ble montert originalt. Skal sende bilder etter at jeg har vært i båten neste gang, det blir antakelig i løpet av helgen. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
olpi Svart 24.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2012 Det bør vel uansett monteres litt over vannlinjen. Bruk stålarmerte slanger og alltid dobbelt med slangeklemmer. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 24.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2012 Monterer du det lavt må du ha stengekran på inntaket slik at du kan åpne det med båten på vannet. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 25.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2012 Det er vel påbudt med stengekran Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 28.September.2015 Del på Facebook Svart 28.September.2015 Stengekran er vel standard på Viknes, etter som det er klasse "B"-båt... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
hanto1 Svart 29.September.2015 Del på Facebook Svart 29.September.2015 Stengekran er standard. Så lenge det er sil på kjølevannsinntaket kan det vel diskuteres om hvor nødvendig det er med ekstra sjøvannsfilter. Kjører man i is/slush så er det greit og ha et filter som står over vannlinjen slik at man får backflushet når isen pakker seg i silen på sjøvannsinntaket. Har klart lokk på min og har kjørt i underkant av 1000 timer uten at det har vært nøvendig med rens, det meste stopper i silen på inntaket. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 26.Februar.2016 Del på Facebook Svart 26.Februar.2016 (redigert) På min 880 er det to sjøvannsinntak, som er sammenkoblet i en Y før det går inn i motor. Jeg ettermonterer messing sjøvannsfilter inne i motorkassetten på st.b. side, (over vannlinjen selvsagt) og holder bb. sjøinntak stengt. Kan åpnes i nødsfall... Redigert 26.Februar.2016 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.