MR Swe Startet 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 11.Oktober.2012 Hei, Skal vinterkonservre motorn i helgen . Det er en vp tmd30 -87-, Går det bra med hvilken frostvæske som helst? Sett at det finnes en VP frostvæske men den finner jeg ikke i noen butikk på østlandet. Takksam for hjelp // Micael Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 (redigert) Den VP-frostvæska trenger du nok ikke å bruke i saltvannskretsen om vinteren. Jeg bruker den på ferskvannskretsen (skifter annenhvert år) På saltvannskretsen som du skal vinterkonservere kan du bruke billigere type, uten at jeg skal favorisere noe merke.. (La-Sa har VP-væska på lager, forresten) Redigert 11.Oktober.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 11.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 takk worry!! (igjen).. ok .. er rød at føredra framfør blå på saltvann.. Bestiller VP til skifte i vår på ferskvannkretsen. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 (redigert) Du trenger ikke bruke rød heller.. Billig blå bruker jeg om jeg ikke har igjen den grønne originale, da.. da bruker jeg den. Som du sikkert vet får vi ikke kjøpt nye varmevekslere til maskinene våre, og jeg er selv skepisk til å bruke systemrens på våre gamle kjølekretser, derfor bytter jeg hvert annet år på lukket krets. Der inversterer jeg i original grønn VP væske hver gang. Er redd for varmeveksleren min Redigert 11.Oktober.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 (redigert) takk worry!! (igjen).. ok .. er rød at føredra framfør blå på saltvann.. Nei. Men hvis du dr... penger kan du jo bruke rød, det skader jo ikke. På saltvannskretsen når båten står i opplag er den blå mer enn god. Søk her på BP med søkeord "frostvæske" og les, så kan du ta doktorgraden i emnet etterpå. Redigert 11.Oktober.2012 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 Søk her på BP med søkeord "frostvæske" og les, så kan du ta doktorgraden i emnet etterpå. Ja, vi skriver ikke mer om dette i denne tråden til Mr Swe, da kan den fort utvikle seg til en krangletråd også Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 11.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2012 He he.. har fått den hjelp jeg trenger nå så blir det båtmekk i helgen :-). Doktorgraden hopper jeg over. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.