bliss X Startet 13.Februar.2005 Del på Facebook Startet 13.Februar.2005 Padling er blitt en populær og fin hobby, men hvor smart er det egentilg å legge ut slik midt i Oslos havnebasseng midt på vinteren? Denne karen vil møte bølgene fra Nesoddferja og fra Oslo XII som jeg befant meg ombord i omtrent samtidig. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 13.Februar.2005 Del på Facebook Svart 13.Februar.2005 Kanskje han drømmer om å bli isbader?? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
hschrde Svart 13.Februar.2005 Del på Facebook Svart 13.Februar.2005 Ser jo ut som om han er godt kledd - og om han fikser eskimorulle så er det vel OK? Men holder meg til styrhuset og oppvarma båt selv... Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 13.Februar.2005 Del på Facebook Svart 13.Februar.2005 (redigert) Det kan se ut som om enkelte kajakpadlere ikke lar seg skremme av litt bølger. Men jeg har opplevd å treffe på slike i mørket utenfor havna her i Trondheim, og da uten noen form for lys/lanterne på kajaken. Dette er godt over grensen til ekstremsport etter min mening. Det er slett ikke morro å plutselig skimte en padler i mørket rett fremfor båten. Brigg Redigert 13.Februar.2005 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
klikk Svart 14.Februar.2005 Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 Padling er blitt en populær og fin hobby, men hvor smart er det egentilg å legge ut slik midt i Oslos havnebasseng midt på vinteren? Denne karen vil møte bølgene fra Nesoddferja og fra Oslo XII som jeg befant meg ombord i omtrent samtidig. <{POST_SNAPBACK}> Jeg padler kajakk hele året, men holder meg alltid langs land ettersom jeg kun har vanlige klær på, og jeg kan ikke fordra lange svømmeturer i -1 graders vann! Det største problemet er vel dersom man går rundt. Har man tørrdrakt slik denne karen kanskje har så går det jo greit, men det er ikke noen selvfølge å klare å komme seg opp igjen med rulle. Litt kjipt å måtte svømme til land med kajakken på slep midt i havnebassenget.. Man har liksom ikke de samme mulighetene til å flytte seg for skipstrafikken da.. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 14.Februar.2005 Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 Kajakkpadlere er blitt mer og mer vanlig overalt virker det som. Ser ut til å være en fin sport. Her tror jeg alle må ta hensyn. Det hjelper selvsagt at padlerne utstyrer seg med godt synlig tøy, og at vi med større fartøy viser hensyn når vi passerer dem. Tror kajakkene tåler mer sjø enn det ser ut til. Kollisjonsfaren kan være vel så stor, spesielt når de er ute i litt sjø. Skal ikke store bølgene til før en det blir vanskeligere å få øye på dem. Det betyr at vi motorbåtførere må skjerpe utkikken, og burde ikke være noe problem. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
klikk Svart 14.Februar.2005 Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 Kajakkpadlere er blitt mer og mer vanlig overalt virker det som. Ser ut til å være en fin sport. Her tror jeg alle må ta hensyn. Det hjelper selvsagt at padlerne utstyrer seg med godt synlig tøy, og at vi med større fartøy viser hensyn når vi passerer dem. Tror kajakkene tåler mer sjø enn det ser ut til. Kollisjonsfaren kan være vel så stor, spesielt når de er ute i litt sjø. Skal ikke store bølgene til før en det blir vanskeligere å få øye på dem. Det betyr at vi motorbåtførere må skjerpe utkikken, og burde ikke være noe problem. <{POST_SNAPBACK}> Nå er jeg ganske fersk padler og ingen ekspert. Men jeg har vært ute i ganske mye bølger uten noe problem. Det blir som å sykle, man balanserer på bølgene når man ser de kommer. Det er ofte uforutsette bølger og vindkast som gjør at man går rundt. Kajakken min er signalgul, bruker en neonfarget vest og hvit padleåre som jeg vifter med hvis det er noen tvil om at båter ser meg. Anser dette som ganske trygt, men holder meg tett inntil land med lommelykt festet på dekket når jeg padler på kveldstid. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 28.Februar.2005 Del på Facebook Svart 28.Februar.2005 Har fått i oppdrag av min far om å være på utkikk etter en havkajakk til han Han kunne tenke en for å ha på hytta som ligger ved Folla i Nord Trøndelag. Gubben er opptatt av å få sin daglige dose med mosjon også når han er på hytta og fiske kan han ikke gjøre hele tiden, det blir rett og slett for mye fisk.... Har søkt etter brukte men har ikke funnet noen, har søkt etter nye men ikke funnet noen. Husker det var en trad her på baatplassen om kjøp av kajakk for noen mnd siden, jeg fant den desverre ikke. Linker og forslag mottas med takk slik at gubben kan få skaffet seg en slik innretning... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Hafrsfjord Svart 28.Februar.2005 Del på Facebook Svart 28.Februar.2005 (redigert) Her selges det nye kajakker: http://www.bull-ski-kajakk.no/sommer/index.php http://www.kajakk.net/ http://www.kajakkogfjell.com/ Mvh Hafrsfjord Redigert 28.Februar.2005 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arquebus Svart 28.Februar.2005 Del på Facebook Svart 28.Februar.2005 Linker og forslag mottas med takk slik at gubben kan få skaffet seg en slik innretning...Jeg har handlet kajakk både hos Eian Fritid og Aktiv Fritid. Jeg har fått god service og gode råd begge plasser. De sender over hele landet til en overkommelig pris (500 - 800 kr.). For øyeblikket har jeg en Current Designs Storm kjøpt fra Aktiv Fritid. Det er en stor, stabil havkajakk som jeg er meget fornøyd med. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 28.Februar.2005 Del på Facebook Svart 28.Februar.2005 [Linker og forslag mottas med takk slik at gubben kan få skaffet seg en slik innretning... Hei Hebbe, jeg vet at "Ut i naturen" her i Stavanger har egen import av kajakker og kan levere disse til gunstige priser. En av mine sønner er ivrig padler - og er sporadisk inne på baatplassen - og han er iallefall meget godt fornøyd med både utstyr, priser og service hos dem. De sender selvfølgelig "land og strand", både innenlands og utenlands, så det er ikke noe problem. Lykke til! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.