oivindg Startet 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 11.Oktober.2012 Jeg trenger å få noen proffer til å gå over motoren til hekkthrusteren min. Er det noen som vet om firmaer som gjør en god jobb, helst i Drammensområdet? Sitér dette innlegget Øivind Link to post
oivindg Svart 13.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 (redigert) Kanskje jeg ikke trenger proffer likevel. Tok ut børstene i dag. De så veldig bra ut. Langt fra minste lengde. Fjærene som presser børstene mot kommutatoren så ut til å være i orden også. Kommutatoren så imidlertid ikke så bra ut. Den var helt svart, og det svarte belegget lot seg ikke vaske vekk. Jeg tok litt 2000 våtslipepapir og holdt mot kommutatoren mens jeg snurret rotoren rundt. Etter en liten stund var kommutatoren skinnende blank igjen. Kanskje den virker igjen nå? Problemet jeg har hatt med thrusteren er at den ikke har villet starte. Ved å dreie på den for hånd har jeg noen ganger fått den til å starte, men da har det stått gnister ut fra børstene. Det kan vel henge sammen med kontaktproblemer på grunn av det svarte belegget på kommutatoren? Slik så det ut etter sliping: Etter dette tok jeg en grundig kikk på alle bitene, og da fant jeg en ledning som var koblet til braketten ved den ene børsten, mens den andre enden ikke var koblet til noen ting som helst. Er det noen som vet hva denne ledninger er til? Det er ledningen med hvit beskyttelsesstrømpe og rød kabelsko på dette bildet: Redigert 13.Oktober.2012 av oivindg (see edit history) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
oivindg Svart 3.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 En liten oppdatering. Jeg har ikke funnet noen som overhaler disse motorene i Drammensområdet. Men jeg har fått svar på hva den løse ledningen er til. Den sitter på en temperatursensor. Denne er ikke i bruk i min båt, så jeg lar den bare henge der. Jeg har testet motoren, og den ser ut til å virke fint, så nå har jeg puttet alt tilbake på plass i båten. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.