oivindg Startet 11.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 11.Oktober.2012 Jeg har en Super Power 75kg baugthruster som lekker olje inn i tunnelen. Det ser ut som det kommer ut av gearboksen. Thrusteren har en liten oljetank montert i køya i lugaren forut, og nivået i denne minker sakte men sikkert. Pleier det å være noen tetninger som kan strammes, o-ringer som kan byttes eller lignende? Noen som har vært borti samme problem? Sitér dette innlegget Øivind Link to post
olpi Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Super Power?? Hvis det er en SidePower så ring Sleipner Motor ( www.sleipner.no ) så får du riktig hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 12.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Den heter Super Power. Tror den er laget av dem som nå heter Max Power. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
olpi Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Ok. Kjenner den ikke. Termomarin kan kanskje hjelpe deg. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 13.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 Jeg antar med ganske stor sikkerhet at det er simringen(e) dine som lekker. Ta av propeller og sjekk om ikke olja kommer ut ved akslingen. En annen mulighet kan være eventuell løs tappeplugg. Simringer er enkle å skifte. Har du først akslingen ute er det like greit å skifte lagre i samme slengen. Et dårlig lager kan være grunnen til at simring lekker. Lagre og simringer får du vanligvis billigst hos en spesialist på slikt. Merkeforhandlerne kjører ofte ublu priser. Ligger båten på vannet så kjør på med mer tyktflytende olje for å bremse lekkasjen fram til du skal ta opp for å reparere. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 13.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 Høres bra ut hvis det er noe jeg kan fikse uten å ta ut motoren. Båten er på land, så da er det vel bare å sette i gang å demontere propellene. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.