Jesp98 Startet 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 12.Oktober.2012 Jeg har en askeladden 2210 som jeg ikke vet hva jeg skal gjøre for å få i plan når det er små bølger. Har en 15 hk motor til båten. Er eventuelt trimplan løsningen? Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Vi har samme båt med yamaha 15 hk 4 - takt. Hvis vår Askeladd er tung å få på plan, er det enten vann i dobbeltbunn eller groe under. Når dette er OK på vår, går den som ei kule med denne motoren. Ville sjekket dette før evt trimplan. Vurderer selv smart tabs trimplan på en Hansvik 16,5 med samme motor, men dette er en langt tyngre båt. Slike trimplan vil nok også hjelpe godt for å få Askeladden enda raskere på plan, og gjøre båten mer stabil (nesa lengre ned) i litt sjø. Sitér dette innlegget Link to post
mah Svart 12.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Oktober.2012 Har og samme båt med 15 hk 4t. max fart er ca 18-19 knop med en person. som en kule er vel å ta i :-) båten er nysmurt og har ikke vann i dobbeltbunn. Har samme problem som Jesp98 og vurderer å lage en styrekonsoll lengre fremme i båten. Tror ikke det er mulig å få denne båten i plan med to personer med en 15 hk. Forøvrig en ypperlig enmannsbåt til teine-fiske Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 13.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 Vår båt planer med 3 voksne i. Går selvfølgelig tyngre i vannet, men planer. Går an å prøve å legge noe ballast framme i båten for å få bedre balanse når en er alene i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Jesp98 Svart 14.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 Den går ganske bra på stille hav, men når bølgene kommer så klarer den ikke å skjære seg gjennom. Det høres ut som om bølgene skal knuse bunnen på båten i det båten treffer bølgene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.