Jump to content

Webasto 20.10 11,3kw vannvarmer starter ikke

Randesund39

Recommended Posts

Hei...

Vinteren er under anmarsj og jeg sliter med å få liv i min Webasto 20.10 11,3KW vannvarmer.

Jeg har sjekket at det er fin gnist på "stun gun" starteren, dvs den som leverer 8000 volt til startgnist.

Sjekket at det kommer diesel ut av returslangen

Sjekket at det IKKE kommer en fin sprut med diesel ut av selve dysen

Sjekket at dysen ikke er tett(dvs den ser bra ut, ren og fin)

"tyvkoblet" meg forbi begge sikringene som sitter i "kolbeenden" av Webastoen, både glass sikringen(som ser gåen ut, og den andre som jeg ikke husker navnet på, men som sitter rett ved siden av.

Det jeg mistener og skal måle er det optiske "øyet" som skrur av dieselen og magnetstopperen.

Det står i manualen hvordan jeg skal måle meg frem til om det optiske øyet virker, men ikke hvordan man sjekker om magnet stopperen(den som skrur av dieselen)

Noen som har erfaring eller tilsvarende oppleveser med akkurat denne vann varmeren?

Mvh

Atle

(PS... Har også 220 volt reserveannlegg som holder båten varm nå, men vil så gjerne over på diesel)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...