Worry II Startet 13.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 13.Oktober.2012 (redigert) Jeg synes det er noe stille her inne for tiden ! Vil du dele en av tabbene dine med oss andre her inne ? Det kan jo sprite opp litt i høst Kom igjen ! (Tenker på de komiske, ikke tragiske, da..) Redigert 13.Oktober.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 13.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 Jeg har båtplass til min skjærgårdsjeep i en elv med relativt kraftig strøm. Har også snap-of ratt som jeg låser inn i konsollen. En dag i sommer ble det plutselig sol og jeg stresset ned til båten da det i sommer pleide å gå fort over(bli regn) Jeg hoppa i båten, starta opp motoren og begynte å løse fortøyningene. Når jeg tar den siste må jeg hoppe bort å gi litt gass før båten driver å treffer brygga.. Det var akkurat da jeg hadde løsna den siste jeg merka det.. Rattet!!?? Jeg hadde glemt å montere rattet.. Jeg stressa enda mere o fikk ikke åpna. Nøkkelen er på samme hank som motoren, så jeg måtte stoppe motoren for å låse opp.. Jeg fikk på rattet, men da gikk ikke motoren og før jeg rakk å få start lå båten klemt inntil brygga i strømmen. Flaut øyeblikk, men heldigvis ikke så mange tilskuere... Hastverk ER lastverk!;) Heldigvis gikk det bra med båt og brygge.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Worry II Svart 13.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 (redigert) Uff.., den grensa til tragisk, glalaks Ler meg skakk her, pokker så bra historie (assa, ler med, ikke av ) Redigert 13.Oktober.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 13.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2012 Vi har jo en gammel tråd om emnet. Du kan jo lese Min verste båt-tabbe men du venter på nye innlegg. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 14.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 Synes til ville være naturlig at trådstarter innleder tråden med noe egenopplevd :yesnod: Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 14.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 Mens vi venter på Worrys værste tabbe: Har tabbet meg ut på mye gjennom årene, men det jeg husker best var en episode fra jeg var 14-15 år gammel. Vi hadde en Askeladden kombi med båtplass nesten under Ulvøybrua. Nokså høy brygge, og akjterfortøyning i bøye. Jeg og en kompis hadde brukt dagen på fjorden, og skulle legge til. På brua 15 meter over hodene våre står den sedvanlige gjengen og fisker. Jeg snapper på karabinen fra bøyelina i akterspeilet, og gir litt gass forover før jeg slåt av motoren, mens kompisen tar tak i brygga. Rett etterpå uttrykker han et fortvilet gisp, idet bøya, som tydeligvis hadde flyttet seg lenger ut på dypet ( husker det var et problem der, at det var såpass bratt, at moringer skled utover...) var havnet godt under vann, og trakk båten med stor kraft akterover igjen. Jeg bukser til, for å hjelpe til å holde båten inntil, brygga, men en druknet bøye var sterkere enn to 14-15åringer. Etter å ha ligget horisontalt som to menneskelige fortøyningstau måtte vi tilslutt la båten gli videre utover, og det endte med at vi begge hang etter armene fra brygga. Det jeg husker mest fra episoden var den høylytte latteren fra gjengen med fiskere på broa. Tror vi hang i brygga noen minutter og grudde oss til å måtte slippe tak og svømme, til kameraten min, som var lengst, strakk ut beina og konstaterte at det ikke var dypere enn at vi kunne vasse inn... Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 14.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 Prøvde for et par dager siden å låse opp lugardøra med tenningsnøkkelen - FLAUSE! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2012 Bruk heller tråden som Gerhard linker til i innlegg 4 i denne tråden. Det kan virke som om denne ble overflødig.. Lady B sitt innlegg beskriver dette.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.