Jump to content

Eno gasskomfyr stekeovn soter

BØstrøm

Recommended Posts

Kjøpte ny Eno gasskomfyr i våres. Blussene virker greit, selvom selvtenning pr. batteri er av dårlig kvalitet. Første gang jeg skulle bruke stekeovnen la jeg merke til at det sotet endel. Tenkte kanskje den måtte "kjøres inn" men etter flere gangers bruk ser jeg at det stadig soter like mye. Alt utstyr og veggene inne i ovnen blir svart av sot. Tilogmed brød og mat sotes ned. Er dette normalt? Kan ikke huske å ha hatt dette problemet før. En annen ting er at pakningen mellom det doble glasset i ovnsluka sveller ved varme, og spretter ut av sporet sitt. Er dette bare no dritt?

• 4 uker senere...

Nå er ovnen vasket ned innvendig. Demonterte brennrøret, og skjønte at det jeg trodde var en slangeklemme for å holde røret på plass bare var en anordning for å blende for lufta. Ved å flytte slangeklemmen lenger inn i ovnen, ble mer av hullet i brennrøret blottlagt, og det brenner med fin, blå flamme. Imorgen blir det familieribbe til 29.90.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...