BØstrøm Startet 15.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 15.Oktober.2012 Kjøpte ny Eno gasskomfyr i våres. Blussene virker greit, selvom selvtenning pr. batteri er av dårlig kvalitet. Første gang jeg skulle bruke stekeovnen la jeg merke til at det sotet endel. Tenkte kanskje den måtte "kjøres inn" men etter flere gangers bruk ser jeg at det stadig soter like mye. Alt utstyr og veggene inne i ovnen blir svart av sot. Tilogmed brød og mat sotes ned. Er dette normalt? Kan ikke huske å ha hatt dette problemet før. En annen ting er at pakningen mellom det doble glasset i ovnsluka sveller ved varme, og spretter ut av sporet sitt. Er dette bare no dritt? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 15.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 Høres ut som brennerens lufttilgang er feil justert eller tilsølt med noe. Les bruksanvisningen. Sitér dette innlegget Link to post
Frode S Svart 15.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 Det er ikke normalt. Vår Eno har aldri sotet hverken i blussene eller stekeovnen. Ingen innkjøringsperiode var nødvendig. Prøv å bytt batteri til selvtenneren. Batteriet som fulgte med vår ovn gikk fort tomt, men er fort gjort å skifte. Vår erfaring etter tre sesonger er at Eno duger bra, selv om det sikkert finnes bedre ovner også. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 15.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 Vi har også ENO komfyr ombord. Det eneste vi har merket er at den av og til slukker når vi har tent opp stekovnen, dette skjer aldri med blussene på koketoppen. Men etter å starte komfyren opp igjen brenner den helt greit, og soter overhode ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2012 Ingen problem. Aldri sett noko rart med pakningen vår. Vi har en modell som er tilkoblet batteribank for tenning, men den delen er ødelagt, så vi bruker lang lighter. Ingen sot. Synest eg husker det stod om justeringer i bruksanvisningen. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Big Horn Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Ta bort metallplaten som ligger over blussene. Vet ikke akkurat hvordan din ovn ser ut, men på de fleste ovner er det luftjustering. Flammen soter når den brenner gult. Juster luftingen slik at flammen brenner blått. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 11.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2012 Nå er ovnen vasket ned innvendig. Demonterte brennrøret, og skjønte at det jeg trodde var en slangeklemme for å holde røret på plass bare var en anordning for å blende for lufta. Ved å flytte slangeklemmen lenger inn i ovnen, ble mer av hullet i brennrøret blottlagt, og det brenner med fin, blå flamme. Imorgen blir det familieribbe til 29.90. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.