terje w Startet 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 16.Oktober.2012 Hei. Skal ta "vinterservice" for første gang, fersk båteier. Har en Mercury 125 hk 2002 modell(ELPTO). Er det noen som vet hvor mye olje som skal i undervannshuset? Såg en video på youtube der en brukte en pumpekanne for å fylle opp, noen som vet hvor man får tak i sånn? Og er det forskjellig viskositet på denne type olje sånn som på motorolje, eller er det kun en type? Noen merker man bør styre unna? Har de feks olje + pumpekanne på biltema? Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 1 - å skifte gear olje kan lett bli noe griseri. det letter veldig å bruke en slik pumpe kanne. husk nye pakninger og øv litt på å sette inn den øverste skruen 2- jeg har skaffet meg en stor engangs sprøyte i plast som jeg bruker for å toppe opp den siste biten med olje i det øverste hullet 3- les instruksjons boken til motoren din vedr hvor mye olje du trenger , tipper ca 1 liter Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 (redigert) http://www.maritim.n...-75w-90-1-liter http://www.ebay.com/...a68&vxp=mtr http://biltema.no/no/Bat/Motortilbehor/Verktoy-og-tilbehor/Pumpe-for-giroljeskift-25776/ Redigert 16.Oktober.2012 av Audiquattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 (redigert) is_620 skrev On 16.10.2012 at 7.54: 2- jeg har skaffet meg en stor engangs sprøyte i plast som jeg bruker for å toppe opp den siste biten med olje i det øverste hullet Hvorfor i all verden gjør du det?? det er et nivåhull. Det skal være olje opp til hullet. Hverken mer eller mindre.. Og i ogmed du da attpåtil må ta ut igjen den øverste skruen, som er den første du setter i etter ønsket mengde er oppnådd gjør du det veldig vanskelig nå! Redigert 16.Oktober.2012 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 is_620 skrev On 16.10.2012 at 7.54: 1 - å skifte gear olje kan lett bli noe griseri. det letter veldig å bruke en slik pumpe kanne. husk nye pakninger og øv litt på å sette inn den øverste skruen 2- jeg har skaffet meg en stor engangs sprøyte i plast som jeg bruker for å toppe opp den siste biten med olje i det øverste hullet 3- les instruksjons boken til motoren din vedr hvor mye olje du trenger , tipper ca 1 liter Det er vel den nederste skruen man bør trene på å sette inn, ikke den øverste? Å toppe opp i øverste hullet var en vri jeg aldri har hørt, lest eller sett noen "undervise" i! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bitteliten Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Biltema har det du trenger. Billig og enkelt. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 16.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2012 Bitteliten skrev On 16.10.2012 at 17.55: Biltema har det du trenger. Billig og enkelt. og ikke minst bra;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
PGR Svart 31.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2018 noen som vet hvor mye olje en mercury 75 skal ha ? Sitér dette innlegget Link to post
Puntern Svart 31.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2018 Omtrent 7 dl. Fyll til det renner ut av øverste luftehull Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.