Jump to content

Mercury 125 hk 2002, mengde olje i undervannshus? Hvilken type?

terje w

Recommended Posts

Hei. Skal ta "vinterservice" for første gang, fersk båteier. Har en Mercury 125 hk 2002 modell(ELPTO). Er det noen som vet hvor mye olje som skal i undervannshuset? Såg en video på youtube der en brukte en pumpekanne for å fylle opp, noen som vet hvor man får tak i sånn?

Og er det forskjellig viskositet på denne type olje sånn som på motorolje, eller er det kun en type? Noen merker man bør styre unna? Har de feks olje + pumpekanne på biltema?

1 - å skifte gear olje kan lett bli noe griseri.

det letter veldig å bruke en slik pumpe kanne.

husk nye pakninger og øv litt på å sette inn den øverste skruen

2- jeg har skaffet meg en stor engangs sprøyte i plast som jeg bruker for å toppe opp den siste biten

med olje i det øverste hullet

3- les instruksjons boken til motoren din vedr hvor mye olje du trenger , tipper ca 1 liter

is_620 skrev On 16.10.2012 at 7.54:

2- jeg har skaffet meg en stor engangs sprøyte i plast som jeg bruker for å toppe opp den siste biten

Hvorfor i all verden gjør du det?? det er et nivåhull. Det skal være olje opp til hullet. Hverken mer eller mindre..

Og i ogmed du da attpåtil må ta ut igjen den øverste skruen, som er den første du setter i etter ønsket mengde er oppnådd gjør du det veldig vanskelig nå!

Redigert av Plutonium (see edit history)
  is_620 skrev On 16.10.2012 at 7.54:

1 - å skifte gear olje kan lett bli noe griseri.

det letter veldig å bruke en slik pumpe kanne.

husk nye pakninger og øv litt på å sette inn den øverste skruen

3- les instruksjons boken til motoren din vedr hvor mye olje du trenger , tipper ca 1 liter

Det er vel den nederste skruen man bør trene på å sette inn, ikke den øverste? Å toppe opp i øverste hullet var en vri jeg aldri har hørt, lest eller sett noen "undervise" i!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

• 5 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...