Jump to content

Leiepriser til himmels!?


ter-av

Recommended Posts

I går sendte ESA Ariane 5 ut i verdensrommet. Nå lurer jeg på om de hadde med seg utleiepriser på

motorbåter i lasten! Mulig jeg ikke har fulgt med i timen selvfølgelig, men stusset kraftig når jeg så utleiepris på Bavaria 32 sport i dag:

 

Charterpriser, Bavaria 32 Sport

Periode uke

A) 23.04 - 13.05 kr 25 900

B) 14.05 - 24.06 kr 29 700

C) 25.06 - 05.08 kr 37 000

D) 06.08 - 26.08 kr 29 700

E) 27.08 - 30.09 kr 25 900

 

37 000 kroner for en uke i høysesongen! Er det virkelig marked for dette nå?

 

Er det noen av dere som har tenkt å leie ut båt i sommer - og hva har dere tenkt dere som pris sånn cirka?

 

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

I går sendte ESA Ariane 5 ut i verdensrommet. Nå lurer jeg på om de hadde med seg utleiepriser på 

motorbåter i lasten! Mulig jeg ikke har fulgt med i timen selvfølgelig, men stusset kraftig når jeg så utleiepris på Bavaria 32 sport i dag:

 

Charterpriser, Bavaria 32 Sport

Periode  uke

A) 23.04 - 13.05 kr 25 900

B) 14.05 - 24.06 kr 29 700

C) 25.06 - 05.08 kr 37 000 

D) 06.08 - 26.08 kr 29 700

E) 27.08 - 30.09 kr 25 900

 

37 000 kroner for en uke i høysesongen! Er det virkelig marked for dette nå?

 

Er det noen av dere som har tenkt å leie ut båt i sommer - og hva har dere tenkt dere som pris sånn cirka?

 

ter-av

<{POST_SNAPBACK}>

Helt enig, dette virker sinnsykt dyrt. Poenget er vel at de har tenkt å leve av å leie ut disse båtene. Og tar en investeringer og verditap samt vedlikehold/forsikring på en slik båt (det er vel to dieselmotorer og drev i en B32) ja så er det ikke noe rimelig doning å eie heller...

 

Tror du vil komme ut av det MYE rimeligere om du leier privat

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

37 000 kroner for en uke i høysesongen! Er det virkelig marked for dette nå?

 

Er det noen av dere som har tenkt å leie ut båt i sommer - og hva har dere tenkt dere som pris sånn cirka?

 

ter-av

<{POST_SNAPBACK}>

 

Det er stor prisforskjell på å leie en gammel og sliten båt og en ny og fin... :cool:

 

Enhver som leier ut kan jo, i et fritt land med et (i dette tilfellet) fritt marked, heldigvis forlange den prisen vedkommende vil. Om noen er villige til å betale så må jo det også være en frivillig sak :rolleyes:

 

Hvis jeg skulle leie bort en så fin båt ville jeg også forlange en høy pris i tillegg til strenge krav og retningslinjer til leietaker. Hvis prisen er for høy vil ingen leie,- slik regulerer dette seg selv :wink:

 

Vedkommende som kun vil ha tilgang til flott båt i beste perioden, og slippe alt annet bryderi, kan godt bare betale - synes nå jeg :wink::cool::lol:

 

Jeg synes prisene er høye, men helt OK for meg at noen krever slike priser! :sailing:

Redigert av Baltic (see edit history)
Link to post
Share on other sites

37 000 kroner for en uke i høysesongen! Er det virkelig marked for dette nå?

Det er jo ikke for en uke, men for over en måned (om du har skrevet riktig da)! Enig med Baltic. Hadde også tatt meg godt betalt om jeg skulle leid ut båten. En leiepris på 37.000 dekker jo ikke en gang årlige driftsutgifter på en båt i denne prisklassen.

Link to post
Share on other sites

Det er jo ikke for en uke, men for over en måned (om du har skrevet riktig da)! Enig med Baltic. Hadde også tatt meg godt betalt om jeg skulle leid ut båten. En leiepris på 37.000 dekker jo ikke en gang årlige driftsutgifter på en båt i denne prisklassen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tror nok at prisen er pr. uke i de forskjellige periodene, jeg synes prisen er høy, selv ville jeg kanskje vært fornøyd om jeg fikk kr. 37.000,- for TO uker :yesnod:, men fint at noen setter høy standard :wink: , så får vi se hvordan det går :yesnod:

Redigert av Baltic (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er jo ikke for en uke, men for over en måned (om du har skrevet riktig da)!

Jeg tolker det som det er ukeleie innenfor de nevnte tidsintervall...

 

Er det ukeleie så er det mye penger, men som det skrives her så er dette en båt i en høy prisklasse så det må nødvendigvis koste litt å leie en slik. For en familie som vurderer å kjøpe en tilsvarende båt må det jo være en yppelig måte å prøve den på. En kan på en ryddig måte finne ut om dette er båten som dekker behovet en har, ja om heletatt båtlivet er noe å satse på. Er en slik ferietur springbrettet og "prøvetur" for et eventuelt båtkjøp så er det ikke avskrekkende. Skal en leie et bra feriehus i Dannmark så koster det fort også 15000 pr uke...

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...