andersb Startet 16.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 16.Oktober.2012 (redigert) Ref tidligere tråder er det flere som undret seg over virkningsgrad/virkemåte av overflate drev, fikk denne sendt i stad, og viser det virkelig bra! se spes fra 1 minutt og utover. Redigert 16.Oktober.2012 av andersb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 16.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2012 Tøft! Gøy og se hvordan det fungerer:) var ikke mye av propellene nedi vannet:) Hvilken båt er det? Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Kenneth 81 Svart 16.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2012 Steike. Va ikke klar over at det va så lite av propellene i vannet. Utrolig stilig å se på Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Windy37GM Svart 16.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2012 Hvilken hastighet er det? Steike, det var tøfft å se. mvh bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Kal-El Svart 16.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2012 Det var heftig! Hvilke hastighet er de oppe i? Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 16.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2012 (redigert) Dævelen han tykje ! Redigert 16.Oktober.2012 av puddingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2012 Man ble jo overhodet ikkje noe klokere mht det du beskriver om virkningsgrad/virkemåte da men.. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 16.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2012 Ca halv propell nedi.... lite nytt egentlig. Kjøp en brushless elektro rc båt så lærer man endel om emnet + billigere enn en stor :) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 16.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2012 Om eg skriver en kort setning type en superventilerende propell bare skyver mens en normal propell stort sett suger så er det nok vel så oppklarende and then some Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 17.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2012 Om eg skriver en kort setning type en superventilerende propell bare skyver mens en normal propell stort sett suger så er det nok vel så oppklarende and then some Som du ser, helt tydelig mindre våtflate, mindre vannmostand, og du kan justere slipp prosenten så man får maksimal utnyttelsesgrad, i form av trim og propellen på f.eks. 1 til 2 motorer, får du ikke 100% økning fordi har mer vannmostand, derfor gjør ting som smalere undervannshus ala volvo DPR, merc sportmaster og lignende mye for farten og forbruket når ting runder 50. har du 2x300hk, og putter f.eks. på 3x300hk får du enda mindre økning, dette også fordi ting kommer ut fra center, men i stor grad bremser vannmotstanden deg. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 17.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2012 Er det noe giring osv på dette greiene ?? mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Big Horn Svart 17.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2012 Trivlig plass og velte overbord......... Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 17.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2012 Er det noe giring osv på dette greiene ?? mvh Bavaria32sport finnes både med og uten, spes på diesel, er det ofte 2 steg til Big horn, ekke stress, g kreftene holder deg på plass i bakkant :p Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.