Lophius Startet 17.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 17.Oktober.2012 Jeg har QL trimplan på min 2010 Askeladden P66 Pilothouse kjøpt brukt i sommer og har problem med å få automatikkfunksjonen (A-knappen) til å holde seg påslått. Jeg trimmer båten og holder A-knappen inne de sekunder som bruksveiledningen sier, men den starter å blinke og lyset slås av etter noen sekunder. Det lyser da grønt i de to øvre hjørnene i instrumentet. Jeg har en Garmin- kartplotter/ekkolodd som er forhandler/fabrikkmontert. I brukermanualen gis det flere mulige feilkilder. Noen som har opplevd det samme og ev. har en forklaring ? Sitér dette innlegget Link to post
SinWin Svart 17.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2012 Er du sikker på at du faktisk har fått installert sensoren som kreves for de automatiske trimplanene? Såvidt jeg kjenner til må det en sensor til, som ikke nødvendigvis følger med som standard. Vi prøvde å få det med på vår 2011-modell Weekend, men da var Askeladden gått over til lectrotabs, uten noen auto-funksjon. Sitér dette innlegget Link to post
Nejo Svart 17.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2012 Jeg hadde også QL med A knapp uten å ha automatikk funksjon. Når jeg prøvde å trykke på A knappen skjedde det samme som hos deg. Sitér dette innlegget Link to post
Lophius Svart 18.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Ok, kanskje det mangler en sensor som kan ettermonteres om nødvendig, jeg skal høre med Askeladden om dette ikke var med på min modell da den ble solgt ny (jeg har kjøpt brukt). Noen nettbutikk som har slikt i sortimentet ? Sitér dette innlegget Link to post
Lophius Svart 18.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2012 Fikk rask tilbakemelding fra Askeladden, det var ikke montert automatikkmodul (GPS-receiver m.m) som standard...... Problemet løst- her må man bruke manuell kontroll. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.