Bateman Startet 17.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 17.Oktober.2012 Har en Zodiac gummibåt som mangler årer. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt nye årer (med riktig innfesting) i Oslo området / østlandet? Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
EIRINA Svart 17.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2012 Jeg kjøpte mine på Åby gård ved Blakstad firmaet heter Ramsalt. Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 17.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2012 Dette fikser enten importøren Fische Marine eller en av deres forhandlere problemfritt. Har fått hjelp direkte fra importøren selv da det flasket seg i et tilfelle. Meget proff og god service. http://www.fischemarine.com/default.aspx?Cat=17&fr=1 Sitér dette innlegget Link to post
Bateman Svart 17.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2012 Takker og bukker! Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
S/Y Emma Svart 31.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 (redigert) Løfter denne igjen. Hørte hos en lokal leverandør her. De ville ha 1.000,- PER ÅRE til Zodiac-gummibåter(!!!!!) Enten er de gullbelagt, eller så må det finnes noen billigere. Vet noen om et alternativ? Eventuelt har en åre eller to til salgs? Vi mistet en åre til Zodiac 240-båten vår under slep. Årene har en liten spesial-åregaffelsak, noe som gjør at man må ha zodiac. Redigert 31.Mars.2014 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Langs land Svart 31.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Årene har en liten spesial-åregaffelsak, noe som gjør at man må ha zodiac. Det finnes uoriginal løsning. Swang på Lysaker hadde det, men de er jo "ikke tilstede" lengre. Selve gaffelen er forøvrig ikke spesielt holdbar (for oss som liker å ro, blir det å bytte minst en gang i sesongen!) Sitér dette innlegget Link to post
Bateman Svart 31.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2014 Jeg kjøpte til slutt hos Oslo Marineservice. Måtte ha nye "åregafler".(fester i båten) Kom på ca 1200 for 2 årer med nye fester. Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
Langs land Svart 27.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2014 Løfter denne igjen. Hørte hos en lokal leverandør her. De ville ha 1.000,- PER ÅRE til Zodiac-gummibåter(!!!!!) Kjøpte hos Biltema, kr 129 per stk! Åregafler fra Zodiak kr 256 per stk (nå ny type med metall i steden for plast). Holder nok lengre enn de gamle. Sitér dette innlegget Link to post
Franky Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 Heisann, Vet du om Biltema enda selger den typen åregaffel som passser Zodiac? Jeg tittet på siden deres, men er usikker på om noen av de jeg fant passer.... Sitér dette innlegget Link to post
Franky Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 Kjøpte hos Biltema, kr 129 per stk! Åregafler fra Zodiak kr 256 per stk (nå ny type med metall i steden for plast). Holder nok lengre enn de gamle. Heisann, Vet du om Biltema enda selger den typen åregaffel som passser Zodiac? Jeg tittet på siden deres, men er usikker på om noen av de jeg fant passer.... Sitér dette innlegget Link to post
foffen Svart 8.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2015 Jeg ga opp å finne tolleganger (gamle typen). Jeg kjøpte disse fra biltema "http://www.biltema.no/no/Bat/Arer-og-Padlearer/Tolleganger-2-stk-2000021925/"og fikk dem dreiet slik at de passet i zodiac´n. Sitér dette innlegget Link to post
simon_a Svart 9.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Juli.2015 Jeg var innom Vulken maritim i Stavanger. Jeg mener de sa kr 800 for årer. Jeg mener å huske at dette skulle være et par, men mulig jeg tar feil. Sitér dette innlegget Jo mer det bråker, dess gladere jeg blir! 2-takt er best! Zippen skal hete -Slick-.. Link to post
ph. Svart 10.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Juli.2015 En åre forsvant nettopp på vår Zodiac. Lang leveringstid. Biltemas aluminiumsårer har samme diameter og årebladet er likt formet. De kan sages så de får samme lengde som Zodiacårer. Holdepatenten til Zodiac må erstattes med borrelås-strips, MEN åregaflene er nok laget av "pappforsterket knekkplast". Når de får spor som må til for at låsepatenten skal holde dem, blir åregaflene for svake til å tåle at man ror. Neste skritt blir å sette inn en lang skrue, så får vi se om det holder. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.