Jump to content

VP AD41B, hvor mange liter går det på sjøvannsiden?

Jori

Recommended Posts

10-15 liter vil jeg tro, men ikke spar på frostvesken her.

Varmeveksler og intercooler inneholder endel vann som må fortrenges når du kjører i frostveske. Derfor går det endel mer enn systemets volum før du har opp mot 100% blandet frostveske i hele systemet.

Forestill deg at du har en full 1,5 liters brusflaske med vann i og nippel i begge ender og at du så kjører inn farget veske på ene siden. Det vil ta litt mer farget veske før du har fortrengt alt vannet..

Tips. Ha en ekstra medhjelper som kan sette en bøtte under eksosutløpet når det begynner og komme frostveske ut. Kjør så 20-30 sekunder til. Mål også frysepunktet på den siste vesken som kommer ut så er du helt sikker.

Overskuddsvesken som du fanget i bøtta kan du blande opp med litt mer konsentrat og bruke feks i septikksystemet.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

För min tidigare Nimbus 3000 med en TAMD41 så har jag noterat att det gick åt 7 liter glykolblandning för att köra igenom sjövattensystemet.

Du kan ju förslagsvis blanda 10 liter för säkerhets skull första gången. Blir det något över så kan Du ju slå det i toaletter och avlopp.

Är du osäker på om glykolen har kommit igenom så är det ju bara att smaka på det som kommer ut genom avgasöppningen (ta en liten droppe på fingret).

:fishing:

Takker for svar.

Jeg har allerede frostsikret toalettet.

Jeg har 16 liter frostveske igjen blsnder jeg det 50% bør det holde til begge motorene. Måler har jeg for å se hvor sterk blandingen er, god ide det SAP

Drevene er av, har laget meg ett system som skal suge fra et 40 liters kar, og avløpssystem som jeg kobler til eksosen. Hjelper er innkalt på mandagskveld, blir nok ok dette nå.

Blir det noen rester igjen, skal jeg ta det på aggregatet

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...