Ivers72 Startet 20.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 20.Oktober.2012 Hei alle båtvenner! Har en Flipper HT 535, 86 mod som det er satt på en 75 hk Honda 4 takter. Den gamle og muligens orginale mekaniske styringa har en skikkelig slakke. Rattet har oppimot 10 cm døgang, motorn har også tydelig slarke på 1-2 cm pga slitt mekanikk. Så min plan er å skifte dette til hydraulisk styring, uten tvil! Og dette har jeg tenkt å gjøre selv, elsker å skru å mekke. Men dette med båt er passe nytt for meg. Så derfor legger jeg ut noen spørsmål i denne forbindelsen: 1. Er det mye arbeid/vanskelig å gjøre dette selv? 2. Hva bør jeg passe på? 3. Hva slags type/merke bør jeg gå for? 4. Og siden pris er litt avgjørende, lønner det seg å handle fra f.eks USA, og har dere noen nettsider dere kan anbefale? Takker for alle svar, båten skal være "ship"-shape når våren kommer:-) Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 21.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2012 det står masse om dette fra gammelt av. hvis du skulle komme til å velge ultraflex så vil jeg tipse om å være forsiktig med å teite opp lufteniplene for mye. det er fort gjort å dra over gjengene og ødelegge alt sammen. ( tror muligens det er en norsk syke å dra til for mye ) Sitér dette innlegget Link to post
jonol Svart 21.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2012 (redigert) Har selv Ultraflex UC128-OBF/1 fra FLAK på samme type motor som du har. Den er tilpasset Honda 75 og 90 HK. Selvmontert. Den har fungert utmerket i 2 sesonger nå. Det er vanskelig å si hvor mye arbeid det blir. Det beror svært mye på hvor vant du er med å mekke på slike ting. I ettertid har FLAK kommet med en som heter UC94-OBF/1 for de samme motorene. Den er kanskje billigere. Har ingen anelse om det lønner seg å handle fra USA. https://baatplassen.no/bildearkiv/2/2811/styringmidt.jpg Redigert 21.Oktober.2012 av jonol (see edit history) Sitér dette innlegget Det er tryggere på havet enn på veiene ! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.