Olaf Christensen Startet 21.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 21.Oktober.2012 Min DF6 stoppet for noen uker siden, og jeg har funnet ut at det skyldes at det som på engelsk kalles "main nozzle" er tett. Det er det lille røret som går opp fra flottørkammeret og opp i forgasseren. Prøvde å skru den løs med en flattrekker, men jeg fikk ikke rikket den noen vei. På en tegning av alle delene i motoren ser det ut som at den ikke har gjenger, så hvordan skal den egentlig byttes ut? Eller er det mulig å pirke den åpen? Jeg prøvde litt med en nål uten hell. Jeg fikk riktignok ut noe hvitt geléaktig, men det virker som det er noe mer som er vanskeligere å få ut. Hva bør jeg gjøre? Det er del nummer 2 på bildet jeg snakker om. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 21.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2012 Skal vel egentlig dette ut da "11" er skrudd ut. Prøvd med dieselbad eller trykkluft? Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Olaf Christensen Svart 21.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2012 Ja, det gir mening. Da var det nok 11 jeg prøvde å skru løs, men denne er av kobber, så selv om det var spor for flattrekker der begynte sidene på skruen å bøye seg litt, så jeg turte ikke mer. Sprayet på litt WD-40 og prøvde på nytt litt senere, men da skjedde det samme igjen så jeg vet ikke riktig hva jeg skal gjøre. Skal ta med motoren inn en dag, men jeg har ikke trykkluft tilgjengelig. Litt diesel derimot må det vel gå an å oppdrive. Flere forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Olaf Christensen Svart 16.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 Ny sesong, og forgasseren er tett igjen! Denne gangen mye tettere enn før. Små groper har oppstått i metallet, og flottørkammeret var fullt av hvitt pulver. Skrapte det ganske enkelt bort med en skrutrekker, og tok forgasseren.med hjem for å vaske den skikkelig med ferskvann. Får håpe motoren starter etterpå når jeg får montert den igjen. Kan noen svare på hvorfor den tetter seg? Det skal åpenbart ikke være sånn, så noe må jeg jo ha gjort galt. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 16.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 Monter et skikkelig bensinfilter og tøm tanken og skyll den med sprit for å få ut alt vannet. Sitér dette innlegget Link to post
Olaf Christensen Svart 16.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 Så det er kondens som skaper problemene? Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 16.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 På min 4 hk var det vekselventilen(tank på motoren) som gikk i oppløsning. Bytt stoppkrana så kanskje du slipper unna problemer. Har du drit i gasseren må du rense bensinpumpa også ! Bruk bensinfilter. Sitér dette innlegget Link to post
Olaf Christensen Svart 16.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 Bensinen rekker per i dag frem til inngangen til gasseren, hvor det hele stopper opp. Tok ut messingstykket som går fra bensinslangen og inn i gasseren, og brukte et lite bor som jeg til slutt fikk helt gjennom ved å skru det inn med håndkraft. Med det burde alt egentlig være åpent og fritt frem, men ett eller annet sted må det være mer av dette hvite som kom ut da jeg borret. Finner ikke ut hvor!? Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 16.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 Ja korrodert aluminium fra stoppkrana eller alu fra noe annet fra tanken på vei til gasseren Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 16.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mai.2013 Monter et skikkelig bensinfilter og tøm tanken og skyll den med sprit for å få ut alt vannet. vil på det sterkeste anbefale deg vannutskiller dersom motoren ikke har det allerede, kombinert filter og vannutskiller er også bra. Så det er kondens som skaper problemene? Det er en av mulighetene, du kan få vann sammen med bensin ved fylling, noen tanker lekker vann inn ved regn eller sjøsprøyt +++ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.