Bitteliten Startet 22.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 22.Oktober.2012 (redigert) Fant denne kjekke saken på CO som gjør det mulig å spille musikk fra feks Iphone til stereoanlegg med kabelinngang via bluetooth http://www.clasohlson.com/no/Bluetooth-mottaker/Pr383764000 Testa i kveld. Bra lyd og enkel i bruk. Blir fastmontert på stereoen ombord hos oss. Lader via feks iphone lader med usb kabel Redigert 22.Oktober.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 22.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2012 (redigert) Kjekk sak. Går den på 12V? red. Ser at du lader den med enda en dings, eneste svakhet jeg kan se. Det enkleste er vel om det går å få tak i en båtstereo med airplay, finnes det? Redigert 22.Oktober.2012 av free (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 22.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Oktober.2012 (redigert) 8 timers drifts tid. Lader via mini usb, dvs 5 V. Kan lades via 12 v om man bruker en slik: http://www.clasohlson.com/no/USB-lader-12-24-V/Pr364445000 Redigert 22.Oktober.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 22.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2012 Min Nokia N8, har innebygget FM-sender og 16Gb internminne + mulighet til SD-kort. Fungerer aldeles utmerket. Finner bare en frekvens som ikke er opptatt på radioen og sender til den frekvensen. Har man eplemobil, kan man også bruke denne, (koster litt mer enn Bittelitens forslag) RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
marius Svart 22.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2012 Jeg har iphone hvor jeg bruker Spotify , byttet stereoen i båten til en Pioneer som har mulighet til musikkoverføring via blåtann. Glimrende løsning med grei nok lyd og ok rekkevidde. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 22.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2012 (redigert) Redigert. Too late. Redigert 22.Oktober.2012 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
RSL Svart 22.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2012 Tja.. men Spotify får man jo datatrafikk å betale for i tillegg da, så det er vel egentlig ikke svaret på å overfør musikk fra mobil til stereoanlegget i båten.... Klart det funker, men mange av oss, har allerede kjøpt en del musikk vi liker å høre på uten å være på nett. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
S/Y Emma Svart 22.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2012 (redigert) RSL: Med Spotify Premium kan du laste ned låtene til offline-bruk både på mobiltelefonen og på PC-en. Da trenger du ikke nettilgang for å høre. Redigert 22.Oktober.2012 av Steinsvik (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
RSL Svart 22.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2012 Jøss.. ting jeg ikke vet.... Kan snart skylde på alder heldigvis. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
JRK Svart 22.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 22.Oktober.2012 Hva er rekkevidden? Ha prøvd litt forskjellig og det meste fungerer bra ombord, men du skal ikke gå langt før du mister kontakten Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2012 Opp til 10 meter er rekkevidden på denne bluetooth protokollen Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 23.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2012 10 m. Det er jo ikke så værst . Vil jo fungere bra internt i båten. Det kan vel være en utfordring om du skal sitte på berget, men det er kanskje ikke så aktuelt heller. Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 23.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2012 Har også en Pioneer med blåtann, funker helt supert! Kosta godt under 1 båtpenge også. Den var riktignok for bil, men det duger! Men den CO dingsen ser jo smart ut hvis man vil beholde den gamle stereoen! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Lady B Svart 23.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2012 Har bilstereo med kassettspiller. Kan ligge på køya i båten og nyte mine gamle kassetter med 70-talls musikk. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 23.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2012 Har bilstereo med kassettspiller. Kan ligge på køya i båten og nyte mine gamle kassetter med 70-talls musikk. Har Elvis kasetter i båten min :-) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 23.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Oktober.2012 Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 23.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2012 Hvordan er det med lydkvaliteten når man overfører via BT? Jeg prøvde å overføre via BT til spilleren i bilen til min far, men det ble bare veldig dårlig lyd i forhold til AUX kabel. Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 23.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2012 Bruker ipad med spotify premium(koster 99 i mnd) koblet til cd spiller ombord. Da kan du spille all musikken i offline modus du har lastet de ned fra spotify. Med premium slipper du reklameavbruddene også. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Euklid Svart 23.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 23.Oktober.2012 Har også en Pioneer med blåtann, funker helt supert! Kosta godt under 1 båtpenge også. Den var riktignok for bil, men det duger! Men den CO dingsen ser jo smart ut hvis man vil beholde den gamle stereoen! Har du tilfeldigvis modellnummeret på Pioneeren for hånden? Volumkontrollen på min gamle Pioneer er litt hissig om dagen (noen dager vil den bare opp, andre dager bare ned, men i kveld er den snill!), så jeg ser konturene av en utskiftning. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 24.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2012 Har man eplemobil, kan man også bruke denne, (koster litt mer enn Bittelitens forslag) Det finnes flere varianter av FM-sendere for mobiltelefoner. Jeg har en som kobles til høretelefonutgangen (funker på alle mobiler), og som enten kan drives av 12-volt eller med 2 AA-batterier. Så har jeg den jeg bruker i bilen, den kobles i sigarettenneren, lader iPhonen, og sender eventuell lyd på valgfri frekvens til radioen. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
bavariaeier Svart 24.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2012 Hvordan er det med lydkvaliteten når man overfører via BT? Jeg prøvde å overføre via BT til spilleren i bilen til min far, men det ble bare veldig dårlig lyd i forhold til AUX kabel. Noe som er galt da kanskje? Jeg overfører fra spotify til bilen min via BT og det er lyden helt topp. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 24.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2012 Bruker ipad med spotify premium(koster 99 i mnd) koblet til cd spiller ombord. Da kan du spille all musikken i offline modus du har lastet de ned fra spotify. Med premium slipper du reklameavbruddene også. Og en får apper og software for det meste av maskiner og telefoner, pluss en haug med funksjoner. Siste versjonene av app til androide er forresten blitt veldig bra. Og med premium ligger det an til fordelaktig pris på HBO når det kommer, og man kan ha netflix gratis ut året. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 24.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2012 Fm-sendere bestilte jeg på e-bay. Kosta vell 20-40 kr pr stk inkl lader og fjernkontroll. Funker fjell! Har d-juice med fri bruk av data så det er ingen stress.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
mateco Svart 25.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2012 Noen dingser må plugges inn i noe for å gjøre det hele "trådløst"! Hva er egentlig vitsen? Jeg har en bilstereo som viser DVD og med USB inngang. Favorittmusikken tar jeg med på en USB memorystick og spiller av med anleggets fjernkontroll! Valg av hvilken låt kaller jeg trådløst ! Hva er egentlig vitsen med en trådlås overføring fra en enhet til en annen?? Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
JRK Svart 25.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2012 Hei, Det hender vi drar PC'en opp på berget og velger musikk fra spotify eller annen kilde. Så har vi et rimelig kraftig stereoanlegg som bærer lyden godt inn på land fra båten. Da kan man ha mye og fin lyd i mange timer forsynt fra båtens batterier. Miljøkriminalitet.. ja, men det er en annen diskusjon. Har prøvd flere blåtann, FM og andre løsninger men aldri fått dette til å virke på mer en 10-15 meters avstand. i tillegg er noe av dette sårbart om folk beveger seg mellom sender og mottaker. Men det er et par år siden jeg testet ut dette og utstyret kan jo være bedre i dag. Har en sender og mottaker fra Creative Lab som rekker 30 meter. Denne har i tillegg bedre lydkvalitet en mye av det andre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.