Jump to content

Enkel løsning på trådløs musikk ombord

Bitteliten

Recommended Posts

Fant denne kjekke saken på CO som gjør det mulig å spille musikk fra feks Iphone til stereoanlegg med kabelinngang via bluetooth

http://www.clasohlson.com/no/Bluetooth-mottaker/Pr383764000

Testa i kveld. Bra lyd og enkel i bruk. Blir fastmontert på stereoen ombord hos oss.

Lader via feks iphone lader med usb kabel

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Tja.. men Spotify får man jo datatrafikk å betale for i tillegg da, så det er vel egentlig ikke svaret på å overfør musikk fra mobil til stereoanlegget i båten.... Klart det funker, men mange av oss, har allerede kjøpt en del musikk vi liker å høre på uten å være på nett.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Har også en Pioneer med blåtann, funker helt supert! Kosta godt under 1 båtpenge også. Den var riktignok for bil, men det duger! Men den CO dingsen ser jo smart ut hvis man vil beholde den gamle stereoen!

Har du tilfeldigvis modellnummeret på Pioneeren for hånden? Volumkontrollen på min gamle Pioneer er litt hissig om dagen (noen dager vil den bare opp, andre dager bare ned, men i kveld er den snill!), så jeg ser konturene av en utskiftning.

Har man eplemobil, kan man også bruke denne, (koster litt mer enn Bittelitens forslag)

Det finnes flere varianter av FM-sendere for mobiltelefoner. Jeg har en som kobles til høretelefonutgangen (funker på alle mobiler), og som enten kan drives av 12-volt eller med 2 AA-batterier. Så har jeg den jeg bruker i bilen, den kobles i sigarettenneren, lader iPhonen, og sender eventuell lyd på valgfri frekvens til radioen.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Guest Avmønstret#

Bruker ipad med spotify premium(koster 99 i mnd) koblet til cd spiller ombord. Da kan du spille all musikken i offline modus du har lastet de ned fra spotify. Med premium slipper du reklameavbruddene også.

Og en får apper og software for det meste av maskiner og telefoner, pluss en haug med funksjoner. Siste versjonene av app til androide er forresten blitt veldig bra.

Og med premium ligger det an til fordelaktig pris på HBO når det kommer, og man kan ha netflix gratis ut året.

Noen dingser må plugges inn i noe for å gjøre det hele "trådløst"! Hva er egentlig vitsen?

Jeg har en bilstereo som viser DVD og med USB inngang. Favorittmusikken tar jeg med på en USB memorystick og spiller av med anleggets fjernkontroll!

Valg av hvilken låt kaller jeg trådløst !

Hva er egentlig vitsen med en trådlås overføring fra en enhet til en annen??

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Hei,

Det hender vi drar PC'en opp på berget og velger musikk fra spotify eller annen kilde. Så har vi et rimelig kraftig stereoanlegg som bærer lyden godt inn på land fra båten.

Da kan man ha mye og fin lyd i mange timer forsynt fra båtens batterier. Miljøkriminalitet.. ja, men det er en annen diskusjon. Har prøvd flere blåtann, FM og andre løsninger men aldri fått dette til å virke på mer en 10-15 meters avstand. i tillegg er noe av dette sårbart om folk beveger seg mellom sender og mottaker. Men det er et par år siden jeg testet ut dette og utstyret kan jo være bedre i dag. Har en sender og mottaker fra Creative Lab som rekker 30 meter. Denne har i tillegg bedre lydkvalitet en mye av det andre.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...