jepp. Startet 23.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 23.Oktober.2012 (redigert) Jeg har en Yanmar LP som ikke starter nå. kan jeg brukte starteren og dra kjøleveske in i motoren for vinter konservering???? Redigert 23.Oktober.2012 av jepp. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 23.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2012 Du vil nok ikke få så mye trykk på kjølekretsen.. Jeg ser for meg at du ikke klarer å mette alle rørene i varmeveksleren med frostvæske, og det kan være skummelt.. Sitér dette innlegget Link to post
jepp. Svart 23.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2012 Kan man gjøre noe annet om motoren ikke starter? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 23.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2012 Plukk ut impelleren, ta av slangen til sw inntaket og etterfyll frostvæske. NB slangen må evt forlenges for og komme høyere enn motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 23.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2012 Jeg er fremdeles skeptisk til at man vil få trykk nok.. Da er det vel bedre å kjøre på starter? Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 23.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2012 Har skrudd av slangen, satt den i bøtte med ferdigblandet frostvæske og kjørt gjennom på starteren på andre motorer uten problemer. Sett en liten skål bak eksosutslippet så du ser ( på fargen) at froskvæsken har kommet igjennom. Bruk gjerne en litt sterk blanding f. eks. 60%. Frostvæsken vil etterhvert spre seg til evn. lommer som ikke blir skiftet ut med en gang. Dra helst igjennom litt ferskvann først. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 23.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2012 Impeller går som det suser på startmotoren Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
jepp. Svart 24.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2012 Takk for hjelpen. skal prøve dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.