oivindg Startet 24.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 24.Oktober.2012 (redigert) Jeg ser antydning til en liten eksoslekkasje mellom eksosmanifold og turbo på den ene motoren min når den er kald. Regner med at det er en pakning der som må byttes? I servicemanualen til Volvo Penta høres det ut som en enkel jobb å ta ut turboen, men det betyr ikke at det faktisk er enkelt i praksis. Er det noen som vet om dette er en grei jobb å gå på for en som er noenlunde nevenyttig? Det er forresten på styrbord motor, så den vender inn mot midten av motorrommet der det er god tilgjengelighet. Redigert 24.Oktober.2012 av oivindg (see edit history) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
KDB Svart 24.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 24.Oktober.2012 Mulig det kan være nok og teite opp boltene, eg har gjort det på min TAMD 74. Hadde også litt lekasje, men tett nå. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 25.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2012 Var det merkbar slakk i boltene før du strammet dem? Sitér dette innlegget Øivind Link to post
KDB Svart 25.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2012 Ja, to av boltene var ganske slakke. Slipte til en fastnøkkel for å komme til og stramme dei opp. Prøvde og teite alle til like hardt. Skal ikke si det er helt likt på 63 som 74 motoren.. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 3.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2012 Sjekket boltene i dag. De var stramme på babord motor og slakke på styrbord, der det lekker eksos. Fikk strammet dem godt til, så nå blir det spennende å se om jeg er kvitt lekkasjen. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Worry II Svart 3.November.2012 Del på Facebook Svart 3.November.2012 Ja, sånne reparasjoner liker vi Legg de sparte pengene i VP vedlikehold sparegrisen ! Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 3.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.November.2012 Som erfaren pessimist har jeg vanskelig for å tro at det skal være så enkelt. Men jeg håper selvsagt. :) Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Haraune Svart 4.November.2012 Del på Facebook Svart 4.November.2012 stram boltene når motoren er varm..... dersom du må av med turboen så husk å bytte pakninger på kjølevann og oljerørene og.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.