kilarn Startet 24.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 24.Oktober.2012 Hei! Spørsmålet mitt er om det er noen som har erfaring med setting av line og da hvor lang tid man brukker på å sette en stamp line med 300 ongler?? Sitér dette innlegget Link to post
waroo Svart 24.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2012 (redigert) å sette den tar vel opp i mot en time , spørs litt hvor dreven du er og hvordan været er. alt går lettere om det ikke er mye bølger. Kan fort gå lengre tid om det vaser og floker. å agne en 300 krokers line tar fort ett par timer å dra denne tar gjerne ett par timer , litt avhengig av hvor mye fisk som er gått på den, hvor dypt den settes, om du henger fast i bånn osv. Å sette line tar altså mye tid, men er både spennende og kan gi gode fangster. Men kan og gi dårlig fangst. Satte 240 krok for ett par uker siden. Fasit : 1 brosme på 3 kilo og et meget stort anntall pigghå , svarthå og småflekket rødhai. Blir en stund til neste gang jeg gidder. Akuratt nå er det for mye pigghå i sjøen her på vestlandet. Redigert 24.Oktober.2012 av waroo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Cissaman Svart 24.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2012 (redigert) Jeg setter 100 kroker og bruker ca. 2-3 timer på ordne lina etter sist setting og agning, stresser ikke.. Legger tau + 3 kroker i bøtta, så avispapir....osv... Selve utsettinga går fort, 15-20 minutt?? Trekking går det sikkert 30-45 min på, pleier å ha fisk på 25-30% av krokene. Det som tar lengst tid for min del er å gjøre opp fisken.... 25-30 brosmer/langer hvor flesteparten er 4-10 kg er myye jobb å gjøre opp, stykker og filleer. Pleier å ende opp med ca, 13-18 kg filet/stykker.... Lett 4-5 timer med kos på brygga, inkl. koking av kraft til fiskesuppen: )) Må legge til at jeg ikke er alene på trekking og på å gjøre opp fisken, agninga er det merkelig nok jeg som må ta, hehe.... Skitt fiske: ) Redigert 24.Oktober.2012 av Cissaman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 24.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2012 De linene jeg hadde var bare på 200 krok, men med lang avstand mellom anglene. Egnet de første krokene på forhånd ellers egnet jeg mens jeg satt, nb dette går bare når man driver ut lina. Fordelen er at man sparer mye tid. Hadde ferdige bokser med agnbiter eller reker i frysen slik at lina kunne settes på kort varsel. Da linene her på sørlandet stort sett er tomme for fisk er det fort gjort og trekke.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.