Kaftein ØL Startet 24.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 24.Oktober.2012 Påhengsmotoren som bare er ett år gammel, en 15 hk Hidea (kineser) 2-takter har bare blitt vanskeligere og vanskeligere å starte. Nå får vi knapt liv i den om vi bruker startgass og selv da så går ikke motoren som den skal. Byttet begge tennpluggene med nye (som fulgte med motoren), men hjalp ingen ting. Det er gnist på tennpluggene, men utrolig svak. Har gått over det jeg kan finne av kontakter, men alt ser fint ut. Hva kan det skyldes av gnisten er så svak? Regner med at det er der feilen ligger... Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 25.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2012 Kinesisk coil? Sitér dette innlegget Link to post
bluemarlin Svart 25.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2012 Selv om motoren er kinesisk, er det ikke garanti på den? Regner med du har vel ikke kjøpt den direkte fra Kina... Sitér dette innlegget På Yttersia Link to post
Kaftein ØL Svart 25.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2012 Importøren er allerede konkurs så det hjelper lite. Hva kan problemene med dårlig gnist skyldes? Har ikke lyst til å påkoste motoren mange kronene da jeg mistenker at dette er et godt eksempel på at ikke alle motorer fra kina er bra, og det av og til er dyrt å kjøpe billig. Trenger ingen diskusjon om det, men vil gjerne ha innspill på hva denne svake gnisten kan skyldes? Det er visstnok mulig å bruke reservedeler fra Yamaha på denne motoren, men er ikke helt overbevist. Hva kan en coil koste? Det er forøvrig svak gnist på begge pluggene... Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 25.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2012 Har lest litt om folk som har byttet kondensator og fått igjen gnisten. Ligger denne under svinghjulet? Er dette en standardkondensator eller er de veldig forskjellig fra motor til motor/størrelse? Kan man måle om den virker? Isåfall hvordan? Kan jeg måle om coilen fungerer eller ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 25.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2012 Å bytte kondensator, og få igjen gnisten - jau det er ein grei sak, om du har stiftar i tenninga. Men dette harmonerer etter mine begrep dårlig med det som er sagt, at motoren er eit år gammal, fordi at på ein so ny motor må ein kunna forventa elektronisk tenningsanlegg. I so fall er den ikkje der, den berømte - eller berykta - kondensatoren. Magne Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 25.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2012 Det ser ut som den har CDI-tenning så da er det vel ingen kondensator der? Er det coilene som kan ha tatt kvelden da eller? Kan jeg måle disse? Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 26.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2012 (redigert) Prøv med annen tennplugg. NGK anbefales. Har du justert pluggene? Om gnisten er liten, kan du bøye til mer avstand mellom elektrodene? Har du registrert noen forskjell på kompresjonen? Enkelte av kina-motorene leveres med bøybare stempelringer, og da er det ikke spesielt høy forventet mekanisk levetid. Redigert 26.Oktober.2012 av ModeraTore (see edit history) Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.