Columbi27 Startet 25.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 25.Oktober.2012 Skal kjøpe meg autopilot. Skal ein tur til London i november. Er det nokon som kan anbefale gode butikker for maritimt utstyr/elektronikk i storbyen? Nokon som veit om det er noko å spare på å handle der? Gode nettadresser?? Gode grunner for ikkje å kjøpe i utlandet, men bruke norske leverandørar? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 25.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2012 (redigert) Ebay har vel litt.. Ebay.co.uk Redigert 25.Oktober.2012 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Utla Svart 25.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 25.Oktober.2012 Fikk bra pris på cactusnav.com for et par år siden, kommer også an på hvilken vei du kommer til å ta gjennom tollen.. Sitér dette innlegget Link to post
Columbi27 Svart 25.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Oktober.2012 Tollen, ja.. Vinninga går kanskje opp i prisforskjellen? La oss ta ein ting av gongen. Cactusnav er ein butikk i sentrum, ser eg. Det blir besøk der!! Kanskje det blir shopping i London i år?? Sitér dette innlegget Link to post
Arnie Svart 26.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2012 Jeg handlet autopilot over nettet hos marinesuperstore.com. Jeg husker ikke helt hvor mye jeg sparte, men tror det ble en tusenlapp eller to etter at frakt og norsk moms var lagt til. Husk å be om å få trukket fra VAT-avgiften når du handler i utlandet! Så får du ta det på din egen samvittighet om du vil legge til momsen igjen når du kommer hjem Hvis du handler over nettet blir VAT'en og momsen trukket fra og lagt til automatisk. Sitér dette innlegget It's nice to be important, but it's more important to be nice. Link to post
Sjøtunga Svart 26.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2012 Husk å be om å få trukket fra VAT-avgiften når du handler i utlandet! Du må betale VAT i butikken, men du kan be om å få med deg utførselspapirer slik at du får VAT tilbakebetalt ved å besøke en skranke på flyplassen. Så får du ta det på din egen samvittighet om du vil legge til momsen igjen når du kommer hjem Man kan innføre varer for inntil 6.000 kr uten å betale moms (hvis man har vært utenlands mer enn 24 timer, 3.000 kr ellers). Hvis du handler over nettet blir VAT'en og momsen trukket fra og lagt til automatisk. Som oftest, ja, men slett ikke i alle websjapper. Dette bør sjekkes grundig, ellers kan du risikere å betale både engelsk VAT og norsk moms på engelsk VAT Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Columbi27 Svart 26.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Oktober.2012 Bra internettshop det der, men har dei utsalsplass i London? Fann ei adresse i Portsmouth.... Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 26.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2012 Hei Eg har, med hell, tinga på nett frå nettbutikkar i UK og fått dei til å senda til hotellet. VAT refundert på flyplassen. Eg har òg erfart at mange båtsjapper i utlandet ikkje har særleg mykje på lager. Ask Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 26.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2012 Bestiller du tidlig. Så slipper du og tenke på om varen er på lager:) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Columbi27 Svart 27.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2012 Nettbutikker.. jepp. Kall meg gjerne gammaldags, men det liksom noko anna å gå i butikken å ta i tinga... Har slekt som bor i Lnd så det med nettbutikk og forsendelse skal gå greit. Takk for gode tips. Men kjem til å oppsøkje Cactusnav i sentrum og andre å sjå om det er noko kjekt snadder.. mva osb tek eg etterkvart Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 29.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2012 (redigert) Raymarine autopiloter er billigere i Norge enn i USA når en tar hensyn til moms. Prisene på Raymarinepiloter hos de billigeste forhandlerene i UK er på nivå med de billigeste i Norge. Kan anbefale Mjøsservice, de har gode priser, bra kunnskap om produktene, tilbyr installasjon/service og er svært flinke til å følge opp med importør om det blir problemer senere. http://mjosservice.n...arine/autopilot Skaffer selvsagt også de modellene som ikke er listet i nettbutikken, sannsynligvis med tilsvarende rabatt. Redigert 29.Oktober.2012 av abbor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Columbi27 Svart 30.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Oktober.2012 Viktig med gode leverandørar i Norge, som gjev god service. Er dei og konkurransedyktige på pris har vi nesten plikt til å nytte dei. Ser det. Takk for info. Men det er sjølvsagt likevel kjekt å gå i utenlandske båtutstyrbutikkar, kan vere noko som er "kjekt å ha"... Når vi kan ta inn for 6000X2=12000 utan å betale moms vil det jo likevel vere interessant? Sitér dette innlegget Link to post
stormy Svart 30.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2012 Kjøpte autopilot S1 Wheel Pilot for seilbåt fra Marine Electronic Service www.mesltd.co.uk for ca 3 år siden. Sparte 3000 kr etter at norsk mva og frakt var betalt. Fungerte fint, god service med ordrebekreftelser og pakkesporing uten å be om det. Ble levert på posten etter noen dager. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 30.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2012 JG Tech pleier å være billigst i UK. SPX-10 med ST6002 og 1.0L pumpe koster der £1389 ink 20% VAT, dette tilsvarer 12.790kr. For å slippe UK VAT må varen shippes ut av EU, hvis du tar den i bagasjen sparer du 200kr på å smugle den inn i Norge og for å slippe å få 5 års reklamsjonsrett i henhold til kjøpskoven. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.