Jump to content

Autopilot i England, noko å hente på pris? Forhandlarar?

Columbi27

Recommended Posts

Jeg handlet autopilot over nettet hos marinesuperstore.com. Jeg husker ikke helt hvor mye jeg sparte, men tror det ble en tusenlapp eller to etter at frakt og norsk moms var lagt til. Husk å be om å få trukket fra VAT-avgiften når du handler i utlandet! Så får du ta det på din egen samvittighet om du vil legge til momsen igjen når du kommer hjem :wink: Hvis du handler over nettet blir VAT'en og momsen trukket fra og lagt til automatisk.

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Husk å be om å få trukket fra VAT-avgiften når du handler i utlandet!

Du må betale VAT i butikken, men du kan be om å få med deg utførselspapirer slik at du får VAT tilbakebetalt ved å besøke en skranke på flyplassen.

Så får du ta det på din egen samvittighet om du vil legge til momsen igjen når du kommer hjem :wink:

Man kan innføre varer for inntil 6.000 kr uten å betale moms (hvis man har vært utenlands mer enn 24 timer, 3.000 kr ellers).

Hvis du handler over nettet blir VAT'en og momsen trukket fra og lagt til automatisk.

Som oftest, ja, men slett ikke i alle websjapper. Dette bør sjekkes grundig, ellers kan du risikere å betale både engelsk VAT og norsk moms på engelsk VAT :worry:

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Nettbutikker.. jepp. Kall meg gjerne gammaldags, men det liksom noko anna å gå i butikken å ta i tinga... Har slekt som bor i Lnd så det med nettbutikk og forsendelse skal gå greit. Takk for gode tips. Men kjem til å oppsøkje Cactusnav i sentrum og andre å sjå om det er noko kjekt snadder.. mva osb tek eg etterkvart :wink:

Raymarine autopiloter er billigere i Norge enn i USA når en tar hensyn til moms. Prisene på Raymarinepiloter hos de billigeste forhandlerene i UK er på nivå med de billigeste i Norge.

Kan anbefale Mjøsservice, de har gode priser, bra kunnskap om produktene, tilbyr installasjon/service og er svært flinke til å følge opp med importør om det blir problemer senere.

http://mjosservice.n...arine/autopilot

Skaffer selvsagt også de modellene som ikke er listet i nettbutikken, sannsynligvis med tilsvarende rabatt.

Redigert av abbor (see edit history)

Viktig med gode leverandørar i Norge, som gjev god service. Er dei og konkurransedyktige på pris har vi nesten plikt til å nytte dei. Ser det. Takk for info. Men det er sjølvsagt likevel kjekt å gå i utenlandske båtutstyrbutikkar, kan vere noko som er "kjekt å ha"...

Når vi kan ta inn for 6000X2=12000 utan å betale moms vil det jo likevel vere interessant?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...