roeren Startet 25.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 25.Oktober.2012 I flere dager har meteorologene "lovet" grei vind - men det ble flaue greier! Igår, 24/10, dro jeg ut for å prøve senkekjølen igjen - men det ble kun rotur (fin den også, for så vidt!) Så det ble å se på fjellet og dyr og blank fjord, ikke dårlig i siste halvpart av oktober. Men idag ble det frisk vind, så jeg fikk prøvd det hele! Særlig var det senkekjølen jeg ville prøve litt mer, og med god vind kunne jeg se det ganske tydelig selv om seilet er lite: Senkekjølen hjelper godt mot avdriften. For så vidt som ventet - eller i hvert fall håpet - men nå er det helt klart. (Senkekjølen kan ses uvirksom ombord på fjordbildet ovenfor) Jada, seilet er laget av grønn presenning, som mange synes ser simpelt ut! MEN det er glatt, vannsikkert, vindtett, lett, meget sterkt - og meget billig! Så da, så! Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 26.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2012 Så ut som en fin tur Grønn presenning er finere enn kritthvit på en båt som den, synes det ser bra ut! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.