jensemann2 Startet 26.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 26.Oktober.2012 Oppdaget vann både i trimolje og drevolje :( Hvor er det mest vanlig at det oppstår lekkasje i girhuset? Og hvor vanskelig er det å fikse? Det er et alpha one gen 2 drev. Er det slik at en nesten må regne med lekkasje etter en sesong? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 26.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2012 (redigert) Var drevet av før sesongen i fjor ? Man skal følge nøye med i manualen når man monterer dette på. Det er en pakning, kjølevann til motor, mener jeg, som skal limes. Men det er mange her som meg som har hatt dette drevet tidligere, så kom med flere tips ! Jeg demonterte/åpnet aldri mitt, kun av og på transom noen ganger.. Redigert 26.Oktober.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 26.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2012 (redigert) Trykktest drevet ditt i et kar med vann så ser du hvor det lekker. Manual finner du på Piratebay. Redigert 26.Oktober.2012 av Audiquattro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 26.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2012 mest sannsynlig pakkning rundt utgående aksel(den propellen er festet i) fiskescene er nok å kan ødelegge. eller ved tappe skrue nede er mitt tips Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 26.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2012 Har nettopp kjøpt båten så jeg vet ikke når drevet var av sist. Men jeg har tenkt å ta det av, trenger vel ikke lime noe i mellom drevet og gimbalhousing.? Jeg har kjøpt ny pakning. Har også kjøpt nye pakninger til tappe og lufteplugg. Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 26.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2012 Nei du trenger ikke å lime noe som helst. Men det er en fordel å putte litt pakningssilicone på pakningen til kjølevannet slik at den holder seg på plass under monteringen av drevet. Du forstår det nok når du har tatt drevet av båten. Skyv forøverig gear/gass-hendelen forover FØR du begynner demontering av drev. Og igjen manualen ligger på Piratebay. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 mercstuff.com les å lær Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 Er også en gjennomføring for gear-skifte som kan lekke. Du finner servicemanual for alpha one gen II her: http://www.oktane1.c...Manual-14-A.pdf Eller her, som FM 8-12 refererer til: http://mercstuff.com/shiftcable1.htm Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Jens_P Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 Feil link til manualen. Riktig er http://www.oktane1.c...Manual-14-A.pdf Her er mulig lekkasjepunkt, gjennomføring for gearveksler-aksling: Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
FM 8-12 Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 ehmmm nei... da må du mene shiftsaft bushings å de sitter i hjelmen å ikke på drevet Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 27.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 Smøres gimbal lageret via nippelen på siden av drevet? Jeg ser mange skriver at drevet fjernes for å smøre gimbal lager, men jeg trodde det kun var å pumpe fett i nippelen på siden av gimbal housing? Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 (redigert) riktig. nippel. man tar av drevet for å sjekke tilstanden på det Redigert 27.Oktober.2012 av FM 8-12 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 27.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 Må drevet være tomt for olje når jeg skal trykkteste det? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 27.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 Og kan jeg trykkteste det når det er tatt av båten? Hvordan tetter jeg da hullet til oljetanken? Trykket vil vel slippe ut der? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 Må drevet være tomt for olje når jeg skal trykkteste det? ja! Og kan jeg trykkteste det når det er tatt av båten? ja! Hvordan tetter jeg da hullet til oljetanken? Trykket vil vel slippe ut der? med noe som passer! Sitér dette innlegget Link to post
Audiquattro Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 Og kan jeg trykkteste det når det er tatt av båten? Hvordan tetter jeg da hullet til oljetanken? Trykket vil vel slippe ut der? Nei det sitter en liten sperreventil der så det er ikke noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.