Bjarne R Startet 26.Oktober.2012 Del på Facebook Startet 26.Oktober.2012 Hei. Finnes det rykkdemper for kjetting? Skal brukes til/på flytebrygge som ligger ute året rundt. Hilsen Bjarne R Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 26.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2012 Lodd midt på kjettingen? Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 26.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2012 Et bildekk! Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
kes Svart 27.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2012 Ja, det gjør det. Marine Solutions benytter bl.a. dette ved fortøyning av flytebrygger. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 27.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2012 På en båtforettning kan du kjøpe en spesialkrok for kjetting .Du fester et tau i kroken, setter en avlaster på tauet . Sitér dette innlegget Link to post
Bjarne R Svart 27.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2012 Hei. Takk for svar. Kes har du link eller tlf nr? Bjarne Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 27.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2012 (redigert) Kjøp en standard rykkdempende fjær i stål og fest den til kjettingen etter dette prinsippet (minus tau, selvfølgelig): http://www.watski.no...rtoeyning-11bNk Edit: Skal du fjæravlaste kjettingene som holder brygga fast i bunn/grunn, eller kjetting mellom brygge og båt? Hvis førstnevnte, se bort ifra linken min ovenfor. ;-) Redigert 27.Oktober.2012 av Popeye70 (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Bjarne R Svart 28.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2012 Hei.Det er på kjetting mellom land og flytebrygge jeg hadde tegnt og bruke dette. Her et et bilde.Det er på kjettingen som er ved trebåten som jeg ønsker og dempe. Kjettingen er 16mm langlenket, og har bruddstyrke på ca 20 tonn.Idielt sett burde brygga flyttes på høsten,men pga mye groe/tang og mengel er dette vanskelig.Hilsen Bjarne Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 28.Oktober.2012 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2012 Lodd midt på kjettingen? Bruker jeg, funker meget bra Sitér dette innlegget Link to post
Bjarne R Svart 28.Oktober.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2012 Hei. Bruker lodd på kjettingen som går fra brygga og ut over sundet.Kan også prøve med lodd fra land til brygge også. Fra brygga er det ca 12m kjetting-40m med slepetrosse-10/12m kjetting 40m slepetrosse og til slutt 12/15m kjetting på ett skjær som er ca 115 meter fra brygga. Dette er strammet ganske bra opp, og justert over flere år. Bjarne Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.