bliss X Startet 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Startet 27.Oktober.2012 Oppdaget at det finnes to størrelser på originalt oljefilter til denne motoren. Jeg har alltid brukt den store typen uten å være klar over at filteret også leveres i en mye mindre utgave. Har det noen som helst betydning? Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 27.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2012 Gjør ingenting å bruke en større type. Stort filter filtrerer like godt som liten type, men du kan utsette filterbyttet til annen hver gang siden filteret har større volum. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 30.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2012 Selv om filterets yttermål er forskjellig kan teknologien, filter-materialet og samlet overflate være forrskjellig. Hvis du slår opp VP-nummer 3580228, som står i parenteser som alternativ til 3840525, så viser marinepartseurope.com kun de eldre motorene MD21B og AQD21B. En lokal forhandler påstår at Volvo Penta-oljefiltrene til disse motorene er identiske med FRAM-filtre. Noen som har skåret dem opp og sammenlignet? Sitér dette innlegget Link to post
Yahoo3000 Svart 22.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2013 Jeg bruker FRAM på min NMD21B og det funker i alle fall:) (uten at jeg har skåret opp og sammenlignet) Sitér dette innlegget Link to post
Rastløs Svart 22.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2013 Da skjønner jeg hvorfor verkstedet uten å nøle brukte det store filteret (delenummer 3581621) på min Vp d1 30 da de tok service på min motor ( som jo bare er en ny versjon i samme motorsegment). Delenummer 3840525 er det filteret som normalt sitter på denne motoren ( og er mindre i lengden/høyden) . Jeg ser en stor fordel ved å fortsette å bruke det store filteret i fremtiden, siden det er mye lettere å få tak rundt det når man skal skifte olje. - og siden de har alternativet for stort og lite filter på de eldre modellene så antar jeg at det ikke er noe problem å bruke det på de nye. (Så mye ny teknikk er det neppe i den nye) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.