ashfirelate Svart 30.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2012 Leste endel av artikkelen, forstod jeg det riktig at "ekspertene" her mente båten var direkte farlig i utgangspunktet. Altså levert mangelfull fra verftet sin side... Sliter litt med å lese disse båt magasinet sakene, fordi jeg ikke har fått oppdatert java Sitér dette innlegget Link to post
fjord bris Svart 30.Oktober.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2012 uff, dette blir jo bare værre og værre. Tenkte som så at sålenge det var Norsk så var det safe... Dengang ei, tydeligvis. Hvor produseres disse Laguna båtene da? Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 30.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2012 De ble vel bygget av Vestfold båt i sin tid, men de måtte legge inn årene om jeg ikke husker feil. Om formene ble kjøpt opp av andre vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 31.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2012 Dette høres ikke bra ut. Kan du forklare nærmere, dette er jo nyttige opplysninger for potensielle kjøpere. Sakset fra saken.. Av rapportene fra alle nevnte, som også ble utdypet gjennom forklaringene til de sakkyndige i retten, er det utrykkelig slått fast at båten lider av grunnleggende konstruksjonsfeil og at arbeidet med å bygge den ikke er utført på en faglig måte. Skrogtykkelsen er under lavmålet til gjeldende normer, og manglende avstiving gjør at det oppstår materialtretthet i laminatet i skroget slik at det bryter sammen. Det er også uttrykt at båten ikke er sjødyktig og at det har vært, og er, forbundet med fare å bruke den. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
ashfirelate Svart 31.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2012 båten lider av grunnleggende konstruksjonsfeil arbeidet med å bygge den ikke er utført på en faglig måte Skrogtykkelsen er under lavmålet manglende avstiving gjør at det oppstår materialtretthet i laminatet i skroget slik at det bryter sammen båten ikke er sjødyktig og at det har vært, og er, forbundet med fare å bruke den Dersom dette gjelder flere en gitt båt fra artikkelen, og dette er standaren på Laguna båtene (går utifra de blir produsert på samme måte alle sammen). Så sier jeg bare ; case closed. sikkerheten først. Styr unna! Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 31.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2012 "båten ikke er sjødyktig og at det har vært, og er, forbundet med fare å bruke" Såvidt jeg har forstått gjelder dette den båten som ble beskrevet i BM, altså en sakkyndiguttalelse om en spesifikk båt etter en biltransport. Retten fant at det ikke kunne bevises at konstruksjonen var årsak til skadene, det kunne like gjerne skyldes transportskade. Ikke vet jeg, men det kan godt hende at ikke alle båtene fra Laguna har tynne og dårlig avstivede skrog. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 31.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2012 Trenger nødvendigvis ikke gjelde alle modeller.. det kan være at andre modeller har former som stammer fra en annen konstruktør.. det er vanlig å kjøpe og selge former.. men å produsere båter med for lav skrogtykkelse og uten noen særlig strukturel avstiving vitner om mangel på kunskap om produksjon og design.. Jeg ville kke kjøpt båt med en sånn bakgrunn og rykte nei.. En av de fagfolkene er Eivind Amble som står utrolig høyt for min del når det gjelder konstruksjon av båter. Så når slike ord kommer fra den kanten er det bare å styre unna.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
haugi Svart 31.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2012 En av de fagfolkene er Eivind Amble som står utrolig høyt for min del når det gjelder konstruksjon av båter. Så når slike ord kommer fra den kanten er det bare å styre unna.. Enig i det, og når Veritas sier det samme så tror jeg heller på dem enn andre forståsegpåere. Men etter å ha lest alt om denne spesifikke båten så er ikke Laguna førstevalget mitt, iallfall ikke 30 foteren. Er glad jeg ikke slo til på den jeg vurderte. Selv om den faktisk var CE-merket. Kunne fort blitt vaskelig å selge videre. Sitér dette innlegget Link to post
pauc Svart 31.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2012 Har eid en Laguna 1180FB fra 2007. Båten vår ble bygget av Sølversen plast i Vestfold og var CE-godkjent. Formene er senere overtatt av Vestfold Båt holding.Vi fulgte produksjonen hele veien. Konstruksjonsmessig stod ikke den tilbake for noe annet fabrikkbygget jeg har sett. Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 31.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2012 men det kan godt hende at ikke alle båtene fra Laguna har tynne og dårlig avstivede skrog. Helt enig, men så mange gode båter som det er på markede, hadde jeg styrt unna. Hvorfor ta sjansen? Om man legger sammen de sakene som det har blitt referert til her i tråden er det jo tydelig at det ikke kun er snakk om en båt... Og som "Oteren" skrev tidligere i tråden, så billig var den ikke... Man har flere alternativer for i overkant av en halv million... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 31.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2012 Kommentar fra moderator: Innlegget er satt usynlig grunnet unødvendig sitering. Alle må sette seg inn i reglene før man poster innlegg. Helt enig, men så mange gode båter som det er på markede, hadde jeg styrt unna. Hvorfor ta sjansen? Om man legger sammen de sakene som det har blitt referert til her i tråden er det jo tydelig at det ikke kun er snakk om en båt... Og som "Oteren" skrev tidligere i tråden, så billig var den ikke... Man har flere alternativer for i overkant av en halv million... Helt enig! Hadde jeg kjøpt båten ville jeg umiddelbart rensket båten og støpt inn spant og stringere, da ville båten blitt dyr samt at annenhåndsverdien på en sånn båt er dårlig! Det finnes nok av solide norske båter som har riktig strukturell oppbygging og som har god kvalitet til omtrent samme pris Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
ashfirelate Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Her er en som var hakket billigere : http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=38338234 Samme søppelet, men lavere pris Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Synes ikke man skal spøke med den saken, sammen med Lunde svindelen er vel dette noe av det verste vi har hørt om når det gjelder uheldige båtkjøpere. Se forøvrig linken som ble postet i innlegg 2. Ja, innlegg 3 også for den saks skyld. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Det er vel den båten som er grunnleggeren av laguna sitt rykte. Den saken har holdt på i mange år! Stakkars mann! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
ashfirelate Svart 13.November.2012 Link til dette innlegget Svart 13.November.2012 Var ikke meningen å støte noen iallefall , men for trådstarter må jo dette være meget viktig info. Så slipper flere å bli lurt i stry! Sitér dette innlegget Link to post
Volvo D6 Svart 15.November.2012 Link til dette innlegget Svart 15.November.2012 Kan bekrefte att omtalte Laguna 9500 i overnemte annonse er forsterket med bunnlaminatet Divinycell over heile bunnen med 3xdb800\100 1xcsm300 i tilleg til innbygde langsgående stivere 4xdb800\100 1xcsm300 som er støypt inn med Divinycell, det er også lagt på Divinycell på utsiden. Denne jobben er utført av båtverksted etter tilråding av nåverende Laguna produsent. Heile jobben kostet 180 000.-, så denne båten er friskemeldt.. Sitér dette innlegget Link to post
ashfirelate Svart 15.November.2012 Link til dette innlegget Svart 15.November.2012 Annonsen ble avist av finn.no Skal man ikke få selge noe man er missfornøyd med? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.