Jump to content

Innføring av fiskesportprøve?!


Astor

Recommended Posts

:nono: Satt å så på distriktsendinga på TV hvor en voksen person fra Telemark i fullt alvor ønsket å innføre en fiskesportprøve for fersk- og saltvann. Jeg tenkte med meg sjøl, nå kommer vel snart Bondeviken med avgift på sluker og snører for oss som slenger snøret ut fra ripa noen ganger i løpet av sommeren.

 

Hvor tullete kan man bli??? :headbang:

 

Bakgrunnen var å folk til å vite mer om hva en driver med. Det å velge rett sluk til rett fiske. Lære å vade i vassdrag osv. :nono:

 

Noen ganger blir jeg helt matt. :rolleyes:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

:nono:  Satt å så på distriktsendinga på TV hvor en voksen person fra Telemark i fullt alvor ønsket å innføre en fiskesportprøve for fersk- og saltvann.

Noen ganger blir jeg helt matt.  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er vel bortimot det dummeste jeg har hørt, nest etter en av disse fundamentalistiske dyrevern-organisasjonene fremmet et krav om forbud mot sportsfiske pga. av smertene som fisken og marken som ble trædd på kroken følte. De forlangte følgelig at mattilsynet skulle undersøke saken :crazy: ... :headbang:

VG-artikkel

 

:fishing:

Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig må vi ha førerkort på fiskestang.

skulle bare mangle :headbang:

 

Vi er jo snart umyndigjort hele gjengen.

 

Er ikke rart noen gir F av og til. finnes jo lover og regler samma hva

man skal ta seg til.

Nei får bare holde oss hjemme å se på tv hver dag

men det blir vel snart loverk på hvordan man behandler fjernkontrollen..

 

litt useriøs oppgulp fra meg :puke:

Link to post
Share on other sites

Det nest blir vel "taxameter" på sex-livet også??

<{POST_SNAPBACK}>

Benny Hill hadde en god sketsj på den der. Men der var en avgiftsfri kvote "i bunn" på 1,92 ganger pr. uke. Og ute gikk det kontrollører og fulgte med at ikke noen snek seg til litt ekstra uten avgiftsbelastning ... Enden på sketsjen var noe i retning av "ugh, stønn, 1.96, 1.97, oh god I can't stop"

 

(Håper Bondis ikke leser denne ... han får vel bare ideer)

 

(Forøvrig burde det være en egen avgift på det å ha barn utenfor ekteskapet, når man nekter offentligheten å vite hvem som er faren) (Håper rette vedkommende høyt oppe leser denne)

 

Endelig mener jeg å huske at en kjent norsk politiker som planlegger å emigrere til skatte- og avgiftsparadiset Spania, en gang i tiden foreslo å kaste lovboken på bålet og heller erstatte den med en liten notisbok der vi kan skrive ned hva som ER tillatt ... Det blir vel det neste?

 

... mener Skipper Worse, som i alle fall er glad for at det ikke er egen landingsavgift på Hangarskibet

:smash:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hva med bompengeavgift for å passere nye sjømerker ? :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Hysj, Lasse - ikke for høyt! Noen kan få en (dum) idé!

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...