Jump to content

KNM Vigra til salgs. Tenk å bo i denne

Sjeldenutpå

Recommended Posts

OK, da blir vel forbruket noe lavere. Jeg har sett på en litt mindre båt fra Fjellstrand, samme byggeår, med 2x16V-71T @ 830 hk. Den klarte max 25 knop, marsjet rundt 19-20 knop med ca. det forbruket jeg oppga ovenfor. Mest økonomiske område på den båten var vel rundt 11-12 knop, Lavere fart så stiger faktisk forbruket pr nm pga all energien som går med til å bare dra rundt motorene på tomgang.

Hvis det stemmer at det ikke er turboer på denne, så er det en relativt sett betydelig mer lettdrevet båt enn den jeg så på.

Fordelen med gamle Detroit-er er at delene er rimelige, størrelsen tatt i betraktning. Komplett ny topp til en sylinderrekke kommer på ca 36 000 hvis jeg ikke husker helt feil. På den annen side så bør de ha oljeskift hver 100 driftstimer, kan vel strekkes til 150 timer hvis du får analysert oljen.

Redigert av Smurph (see edit history)

Bundin er bátleysur maður

Disse kjenner jeg til! dem ble brukt bl. annet til å lære opp skipssjefer på MTB`ene Nå er jo de nye MTB`ene ikke i nærheten av å likne på disse så da er di nok ikke ideelle.. Hadde vært et bra lystbåtobjekt ja! jeg synes disse motorene er hærlige! Men aller helst skulle det vært MTU

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Jeg fant de gamle analysene mine, hvis noen er interessert. Som sagt gjelder dette for 16V-71T og en litt mindre båt. Mest økonomisk turtall 1200 rpm som ga ca 11 knop. Da burde forbruket ligge på ca 60 liter/time, samlet for begge motorene. Disse motorene MÅ kjøres så hardt at de oppnår full arbeidstemperatur, de er overhodet ikke egnet for tomgangskjøring og dorgefart over lengre tid.

Bundin er bátleysur maður

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...