Jump to content

Frostvæske i toalettet.

thomas73

Recommended Posts

Dersom du har aluminiumstank (Gud forby aluminium i toilettsystemer!) bør du kanskje ikke bruke hvilkensomhelst frostvæske? Men ellers tror jeg at det som tåler piss og dritt også tåler allslags frostvæske. Jeg bruker billigste blå. Det har gått bra hittil.

Jeg ville ubetinget frostsikre toilettskåla med tilhørende pumper og armatur. Selve tanken er jeg ikke så redd for. Den tåler nok å fryse dersom den ikke skulle være bredfull.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Enkel kjemi: Spyleveske er jo lagd for å fordampe, så om den får muligheten så gjør den det lettere enn det vann ville gjort. Om du har den i et lukket system eller i et miljø hvor den ikke fordamper så vil den selvfølgelig ikke gjøre det.....

....men jeg foretrekker et tørt miljø i min båt og bruker derfor forstveske med riktig blandingsforhold.

Redigert av runes (see edit history)

Rimelig klar tale! I tilfelle er vel spylevæske rett og slett å fraråde?

Etter min mening: Ja!

Det er mye mulig at det fungerer med spylervæske hvis det er over kortere perioder, men i mitt tilfelle fylte jeg væske i doskåla på høsten, og dette stod da over vinteren med lokket på. Tenkte ikke så mye over det der og da, siden jeg også hadde blitt anbefalt å bruke dette stoffet. Men oppdaget fort utover vårparten at det ikke var så lurt. Underdelen av doen (i plast) hadde sprukket, og det begynte å lekke. Tror ikke spylevæsken er noe mere skånsom mot pakninger osv heller.

Derfor bruker ihvertfall jeg kun ferdigblandet frostvæske i dassen heretter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...