Jump to content

Storebro 34 GRP


r-edholm

Recommended Posts

Er det noen der ute som kjenner til Storebro 34 fra syttitallet? Skrog i GRP, og mahogny overbygg. Gammelt men godt?

<{POST_SNAPBACK}>

 

Har snakket med et par storebro eiere og de er veldig fornøyde. det er jo vakre båter da. Men noen av de er visst undermotoriserte. så sjekk det.. Lykke til :-)

 

Mvh

 

Pjolter

Redigert av Pjolter (see edit history)

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Er det noen der ute som kjenner til Storebro 34 fra syttitallet? Skrog i GRP, og mahogny overbygg. Gammelt men godt?

<{POST_SNAPBACK}>

Stilfulle båter. Med pass opp for MD32 motorene.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

kjenner ikke personlig til disse båtene men jeg har blitt fortalt at de sliter med råte i overgangen mellom GRP og mahogany.

 

Bare som et tips...

 

Jeg har ikke sett på en eneste en av disse (desverre for det er nydelige båter!) så jeg bare gjengir hva jeg har hørt (av en som eide en slik en gang...

 

 

Redigert:

( kom på noe; tror det var noe med dollbord som var limt fast i grp, eller noe sånt...)

Ville i allefall skjekket nøye langs bunn av overbygget om dollbord, hvis de er i mahogany da..

Redigert av majali (see edit history)

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Utrolig flotte båter med tidløst design, men synes de er rimelig høyt priset. 350.000,- ++ for et bra eks. synes jeg er mye for så gamle trebåter.

Har også hørt at MD32'er kan være lunefulle, men hadde en slik i en båt jeg hadde tidligere og hadde aldri problemer. Den båten var faktisk bygget ved naboverftet til Storebro etter samme mal som Storöbåtene og ble kalt Karlsbergkrysser. På bildet under ser man at de er rimelig like. Fiiiin båt! Selvfølgelig solgt nå. :sad:

Bilde

Link to post
Share on other sites

Utrolig flotte båter med tidløst design, men synes de er rimelig høyt priset. 350.000,- ++ for et bra eks. synes jeg er mye for så gamle trebåter.

Har også hørt at MD32'er kan være lunefulle, men hadde en slik i en båt jeg hadde tidligere og hadde aldri problemer. Den båten var faktisk bygget ved naboverftet til Storebro etter samme mal som Storöbåtene og ble kalt Karlsbergkrysser. På bildet under ser man at de er rimelig like. Fiiiin båt! Selvfølgelig solgt nå.  :sad:

Bilde

<{POST_SNAPBACK}>

Det dreier seg om en flybridgeversjon(tett båt) med 2x120 hk ford. Disse er nok slitne etter mange års hardkjør. De er vel i minste laget for denne båten.

Link to post
Share on other sites

Hei.

Har selv en Royal Cruiser 31 fra 77. Herlig båt, men trenger en del stell.

Det er rett det som er nevnt angående råte på mahognyen på overbygget. Det er spesiellt frontstykket og hjønene som råtner.

 

Du bør finne en med TAMD 60 motorer (på 192 hester hver), eller blir de ganske hardt kjørt.

 

Min står i erfaringsbasen.

 

Lykke til

 

Faxen :yesnod:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Heisan! :seeya:

Velkommen om bord! Jeg har selv en 1986-modell RC 31 og slutter meg til tidligere kommentarer om at man må være oppmerksom på råteskader i mahognyen. Når det gjelder motorer, har jeg selv 2xTAMD40 og de fungerer aldeles utmerket. Det sies at Storebro bør ha TAMD 60, men "SKIBET" gjør marsjer behagelig på 17-18 knop og det passer meg fint.

Hilsen Syvert :flag:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Det dreier seg om en flybridgeversjon(tett båt) med 2x120 hk ford. Disse er nok slitne etter mange års hardkjør. De er vel i minste laget for denne båten.

<{POST_SNAPBACK}>

Velkommen r-edholm.

 

Jeg har selv en 34 fra 1972, i mahogny. Underlig nok ser det ut til at

råteskadene oppstår på de samme stedene på begge typer, enda festing av overdel

til skrog er anderledes på GRP. Her har nok Storebro gjort en mer grunnleggende

feilkonstruksjon som man må leve med. Ellers er det ikke mye feil med disse vakre

båtene. Min er utstyrt med MD32 :cryin: som fremdeles går greitt, deler er det verre

med. GRP er tyngre, slik at ford 120 gir vel omtrent samme fart som mine 106 hesters.

Cruiser ca 10kn med ferielastet båt. Fordmotorene er sikkert greie nok, men får du ikke

tak i deler, er det verre og ganske slitsomt.

 

Mvh

Ben

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...