r-edholm Startet 14.Februar.2005 Del på Facebook Startet 14.Februar.2005 Er det noen der ute som kjenner til Storebro 34 fra syttitallet? Skrog i GRP, og mahogny overbygg. Gammelt men godt? Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 14.Februar.2005 Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 https://baatplassen.no/i/baatdb.pl?db=defau...w_records=S%F8k fra Erfaringsdatabasen som du finner øverst på forumsiden. Velkommen på sidene forresten! mvh Jan S Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Pjolter Svart 14.Februar.2005 Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 (redigert) Er det noen der ute som kjenner til Storebro 34 fra syttitallet? Skrog i GRP, og mahogny overbygg. Gammelt men godt? <{POST_SNAPBACK}> Har snakket med et par storebro eiere og de er veldig fornøyde. det er jo vakre båter da. Men noen av de er visst undermotoriserte. så sjekk det.. Lykke til :-) Mvh Pjolter Redigert 14.Februar.2005 av Pjolter (see edit history) Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
REM Svart 14.Februar.2005 Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 Er det noen der ute som kjenner til Storebro 34 fra syttitallet? Skrog i GRP, og mahogny overbygg. Gammelt men godt? <{POST_SNAPBACK}> Stilfulle båter. Med pass opp for MD32 motorene. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Majali Svart 14.Februar.2005 Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 (redigert) kjenner ikke personlig til disse båtene men jeg har blitt fortalt at de sliter med råte i overgangen mellom GRP og mahogany. Bare som et tips... Jeg har ikke sett på en eneste en av disse (desverre for det er nydelige båter!) så jeg bare gjengir hva jeg har hørt (av en som eide en slik en gang... Redigert: ( kom på noe; tror det var noe med dollbord som var limt fast i grp, eller noe sånt...) Ville i allefall skjekket nøye langs bunn av overbygget om dollbord, hvis de er i mahogany da.. Redigert 14.Februar.2005 av majali (see edit history) Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Platt Svart 14.Februar.2005 Del på Facebook Svart 14.Februar.2005 Utrolig flotte båter med tidløst design, men synes de er rimelig høyt priset. 350.000,- ++ for et bra eks. synes jeg er mye for så gamle trebåter. Har også hørt at MD32'er kan være lunefulle, men hadde en slik i en båt jeg hadde tidligere og hadde aldri problemer. Den båten var faktisk bygget ved naboverftet til Storebro etter samme mal som Storöbåtene og ble kalt Karlsbergkrysser. På bildet under ser man at de er rimelig like. Fiiiin båt! Selvfølgelig solgt nå. Sitér dette innlegget Link to post
r-edholm Svart 15.Februar.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Februar.2005 Utrolig flotte båter med tidløst design, men synes de er rimelig høyt priset. 350.000,- ++ for et bra eks. synes jeg er mye for så gamle trebåter. Har også hørt at MD32'er kan være lunefulle, men hadde en slik i en båt jeg hadde tidligere og hadde aldri problemer. Den båten var faktisk bygget ved naboverftet til Storebro etter samme mal som Storöbåtene og ble kalt Karlsbergkrysser. På bildet under ser man at de er rimelig like. Fiiiin båt! Selvfølgelig solgt nå. <{POST_SNAPBACK}> Det dreier seg om en flybridgeversjon(tett båt) med 2x120 hk ford. Disse er nok slitne etter mange års hardkjør. De er vel i minste laget for denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 15.Februar.2005 Del på Facebook Svart 15.Februar.2005 Hei. Har selv en Royal Cruiser 31 fra 77. Herlig båt, men trenger en del stell. Det er rett det som er nevnt angående råte på mahognyen på overbygget. Det er spesiellt frontstykket og hjønene som råtner. Du bør finne en med TAMD 60 motorer (på 192 hester hver), eller blir de ganske hardt kjørt. Min står i erfaringsbasen. Lykke til Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Syvert Svart 15.Februar.2005 Del på Facebook Svart 15.Februar.2005 Heisan! Velkommen om bord! Jeg har selv en 1986-modell RC 31 og slutter meg til tidligere kommentarer om at man må være oppmerksom på råteskader i mahognyen. Når det gjelder motorer, har jeg selv 2xTAMD40 og de fungerer aldeles utmerket. Det sies at Storebro bør ha TAMD 60, men "SKIBET" gjør marsjer behagelig på 17-18 knop og det passer meg fint. Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Ben Svart 15.Februar.2005 Del på Facebook Svart 15.Februar.2005 Det dreier seg om en flybridgeversjon(tett båt) med 2x120 hk ford. Disse er nok slitne etter mange års hardkjør. De er vel i minste laget for denne båten. <{POST_SNAPBACK}> Velkommen r-edholm. Jeg har selv en 34 fra 1972, i mahogny. Underlig nok ser det ut til at råteskadene oppstår på de samme stedene på begge typer, enda festing av overdel til skrog er anderledes på GRP. Her har nok Storebro gjort en mer grunnleggende feilkonstruksjon som man må leve med. Ellers er det ikke mye feil med disse vakre båtene. Min er utstyrt med MD32 som fremdeles går greitt, deler er det verre med. GRP er tyngre, slik at ford 120 gir vel omtrent samme fart som mine 106 hesters. Cruiser ca 10kn med ferielastet båt. Fordmotorene er sikkert greie nok, men får du ikke tak i deler, er det verre og ganske slitsomt. Mvh Ben Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.