Brigg Startet 3.November.2012 Link til dette innlegget Startet 3.November.2012 Odd Børretzen døde i natt, 85 år gammel. Han var en mann med kjærlighet til båtlivet, og har seilt det meste av sitt liv. Han har reflektert over båtlivet i flere av sangene sine, og jeg antar at det er mange sammen med meg som har hatt stor glede av å lese hans bok "Gleden med å ha båt". Takk, og hvil i fred! Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
REM Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Nei, dette var ikke særlig ålereit å høre Odd. Takk for allt du har gitt oss. Hvil i fred Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
MT. Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Trist. En stor personlighet, med ekte glede av båt og sjø. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Key Freak Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Hvil i fred! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
M/B Nordheim Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Vi stiller oss opp i rekkene, vi her i huset også, for alt Odd har gitt oss oppimellom tidene. Kjente det røska i bringa når eg såg at han hadde fare sin veg, det er klart at den mannen har klart å formidle ting som sit lengre inn enn ein kansje er klar over sjølv. Det kjenner ein no når det uigjenkallelege har skjedd. Kvil i fred Odd, med visshet om at du har gledd fleire enn enn du nokon gong kunne tenkje deg. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Free Lillehammer Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 https://baatplassen.no/i/topic/11977-odd-boerretzen-og-maaker/ Sitér dette innlegget Link to post
OC393 Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Odd traff noe i folkesjelen Sitér dette innlegget Yachtmaster 1989, SRC 1999, D5L 2012, D5LA 2013 Link to post
bert Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Hvil i fred odd. Sitér dette innlegget Link to post
Seewolf Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Det var første året han ikke var på seiltur med båten sin. Hvil i fred Odd. Takk for at du ga meg bruksanvisningen for Nordmenn. Sitér dette innlegget Link to post
Woody Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Hvil i fred Odd. Noen dager er ikke ålreite. Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
Framtia Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Veldig trist, hadde stor glede av hans sanger. Sitter med boka hans nå: Vi møttes desverre aldri... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
puddingen Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 R.I.P. Oddemann.. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Dette er et off-topic tema, kan tenkes. men nåde den som flytter denne tråden! "Requiescat in pace", Odd!!! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Legger for ordens skyld ved denne: Odd Børretzen: "Jeg heiser mine slitne seil. Jeg kaster loss og drar. Nå er jeg faktisk klar, min venn. Sees vi igjen?" Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Odd er nok på vei til sin egen Paradise Bay, hvor Joshua Slocum tar han imot. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Sjøtunga Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Mitt første "møte" med Odd Børretzen var gjennom boka "Det norske folks bedrøvelige liv og historie". Siden har jeg fulgt ham som pensjonisten fra gamle Hammersborg, hørt visene hans, bl a "Morgenstemning fra Bøler, "Redd med all mulig grunn" og mange flere. Odd hadde en helt spesiell humor med en snert som ansporet til både smil om munnen og en ettertenksomhet som ikke alltid nøret opp under det samme smilet. Uransakelige veier førte meg for noen år siden opp i en situasjon der jeg ble sittende på hans kjøkken og drikke hans rødvin sammen med ham. Han var et fint menneske. Og dette har vært en trist dag. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Otto R Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 RIP Du var en skikkelig båtvenn og dine sanger/tekster lever videre. Takk ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.