Jump to content

Odd Børretzen er død

Brigg

Recommended Posts

Odd Børretzen døde i natt, 85 år gammel.

Han var en mann med kjærlighet til båtlivet, og har seilt det meste av sitt liv. Han har reflektert over båtlivet i flere av sangene sine, og jeg antar at det er mange sammen med meg som har hatt stor glede av å lese hans bok "Gleden med å ha båt".

Takk, og hvil i fred!

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Nei, dette var ikke særlig ålereit å høre Odd.

Takk for allt du har gitt oss. Hvil i fred

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Vi stiller oss opp i rekkene, vi her i huset også, for alt Odd har gitt oss oppimellom tidene.

Kjente det røska i bringa når eg såg at han hadde fare sin veg, det er klart at den mannen har klart å formidle ting som sit lengre inn enn ein kansje er klar over sjølv.

Det kjenner ein no når det uigjenkallelege har skjedd.

Kvil i fred Odd, med visshet om at du har gledd fleire enn enn du nokon gong kunne tenkje deg.

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Mitt første "møte" med Odd Børretzen var gjennom boka "Det norske folks bedrøvelige liv og historie". Siden har jeg fulgt ham som pensjonisten fra gamle Hammersborg, hørt visene hans, bl a "Morgenstemning fra Bøler, "Redd med all mulig grunn" og mange flere. Odd hadde en helt spesiell humor med en snert som ansporet til både smil om munnen og en ettertenksomhet som ikke alltid nøret opp under det samme smilet.

Uransakelige veier førte meg for noen år siden opp i en situasjon der jeg ble sittende på hans kjøkken og drikke hans rødvin sammen med ham. Han var et fint menneske. Og dette har vært en trist dag.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...