fiskekroken Startet 3.November.2012 Link til dette innlegget Startet 3.November.2012 Jeg har en ny montert motor yanmar lya ste 340 som jeg ville ha en proff gjenomgang av autorisert Yanmar verksted. Men under arbeidet klarte de å fylle hele motoren med vann, slangen til saltvannsfilter ble stående under trykk av hageslangen. den randt full gjenom eksosslangen. Etter dette har de skiftet olje noen ganger, renset dyser og kjørt motoren . Spørsmålet er om det er fare for senskader etter dette, hvilke dokumentasjon vill dere krevd etter en slik bløme. Eller er det mer de skulle gjort. Håper at det er noen som kan gi meg et vetugt svar på dette. Sitér dette innlegget Link to post
waroo Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Har sikkert ikke grunnlag juridisk men her er mine tanker om dette hadde skjedd meg : - Ville krevd en skriftlig innrømmelse av det som har skjedd . - Ville hatt påfølgende gratis service etter ett visst antall gantimer eller tid. - Ville krevd en garantiperiode på motoren fra dette verkstedet. om de ikke er villige til å gi deg dette hadde jeg kontaktet yanmar direkte og bedt om en vurdering. Hadde også forhørt meg litt på andre verksteder hvilke konsekvenser dette får for motoren. lykke til . Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Ville uten henvisning til denne episoden bedt om en uttalelse fra Yanmar Norge og andre autoriserte verksteder om hva det kan gi av skade. Blir vel en forsikringssak. Kjenner til et annet tilfelle hvor en D6 har vært under sjøvann og her mente forsikringsselskapet at det bare var å skifte motorolje og kjøre den god og varm , mens vp Norge og et anerkjent verksted mente at motoren måtte byttes. Men det er stor forskjell på ferskvann. Gjør som Waroo beskriver og be om flere oljeskift. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
fiskekroken Svart 3.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Takk for svar tror jeg følger waroos oppskrift. Ringer Yanmar Norge til mandag Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.November.2012 Link til dette innlegget Svart 3.November.2012 Enig. Tragisk. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.