Tallisman Startet 3.November.2012 Link til dette innlegget Startet 3.November.2012 Jeg har hatt min Yanmar på service og det er en ting jeg har sett på regningen som jeg stusser litt på og det er prisen på det lille filteret som som står i mitt ZF Gear.På dette filteret har verkstedet tatt en pris på kr 687 . Kan dette være riktig pris. er det ellers noen som har en mening om hvor ofte en bør skifte filter og olje på ZF Gear Sitér dette innlegget Link to post
sleipnern Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Prisen på filteret ditt er desverre ok, lokalforhandlern her skulle ha over 800. Han fikk da beholde filteret sitt han..... Fikk tak i hos forhandler i Ålesund og skiftet olje og filteret selv Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Nåja hva som er ok kan vel diskuteres.O.Marhaug i Svolvær tar kr 445 for samme filteret og dette er volvopris. Sitér dette innlegget Link to post
niasjan Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Er ikke dette et metallfilter som det er bare å vaske i white sprit ? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Han fikk da beholde filteret sitt han..... Fikk tak i hos forhandler i Ålesund og skiftet olje og filteret selv Hvem er forhandler i Ålesund Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
sleipnern Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Remvik og standal, de ha gammelt lager og priser påstod han!. Men tror ikke du trenger å skifte dette så ofte, filter og olje såg ut som nytt på min båt Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Vasker bare mitt filter og blåser det rent. Bytter olje på timeintervall / en gang i året, kunne sikkert ha gjort det hvert 3 år. Automatkassa på bilen min gikk 202 000 før jeg byttet ATF olje. Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Byttet olje 2ganger, renset filteret 2 ganger. 2. Gang var det ikke noe spor av forurensninger. Derfor mange år siden jeg gjorde dette sist. Sjekker at alt er ok vår og høst, bruker båten hele året. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Jeg har skiftet filteret et par ganger, men nå spyler/rister jeg det bare rent i en pøs med diesel. Oljeskift hvert annet år. Sikkert unødvendig det og, kunne sikkert drøyd det lengre. Sitér dette innlegget Link to post
nestor Svart 4.November.2012 Link til dette innlegget Svart 4.November.2012 Salomon... Hva slags ZF er det du har ?? og hva slags bruk er det snakk om ?? Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 5.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2012 Har ikke betegnelsen for Gearet nå men kan jo finne det ut om jeg tar en tur i båten.Gearet står i båt og er tilkoblet en 222hk yanmar Sitér dette innlegget Link to post
nestor Svart 5.November.2012 Link til dette innlegget Svart 5.November.2012 Ok. Er kassa ny, skal olje byttes etter de første 25 timer ca. Deretter interv. på 300 timer eller en gang pr. år. Dette gjelder generelt for ZF. Anbefaler også at kassa fylles helt opp mad ATF olja v. langtids/vinter-lagring. Dette for å forhindre korrosjon på delene i den, og for at "lamell-pakkene" står i olje. Vær nøye med olje-bytte, dette reduserer slitasjen på lamell-pakkene, spesiellt om kassa går mye på sluring. Er ikke olja for j....., vasker jeg filtret nøye i bensin m.litt olje, blåser forsiktig med trykkluft. Vær nøye !!! Å fylle kassa helt med olje er ikke no "bortkastet" olje. Kjør kassa varm, tømm/sug opp olje skift/rens filter. Fyll opp kassa. Til våren, sug opp olje til riktig nivå, bruk denne neste gang. Dette er gjort på et kvarter. Brukes båten året rundt, ser du jo bort fra dette. Filter; etter 2002 mod, er filtrene like, jeg tar kr 400 + mva. for disse. Dette er veil. pris pr.dd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.