Jump to content

Intervall på bytte av olje og filter på ZF Gear

Tallisman

Recommended Posts

Jeg har hatt min Yanmar på service og det er en ting jeg har sett på regningen som jeg stusser litt på og det er prisen på det lille filteret som som står i mitt ZF Gear.På dette filteret har verkstedet tatt en pris på kr 687 . Kan dette være riktig pris. er

det ellers noen som har en mening om hvor ofte en bør skifte filter og olje på ZF Gear

Ok. Er kassa ny, skal olje byttes etter de første 25 timer ca. Deretter interv. på 300 timer eller en gang pr. år.

Dette gjelder generelt for ZF. Anbefaler også at kassa fylles helt opp mad ATF olja v. langtids/vinter-lagring.

Dette for å forhindre korrosjon på delene i den, og for at "lamell-pakkene" står i olje.

Vær nøye med olje-bytte, dette reduserer slitasjen på lamell-pakkene, spesiellt om kassa går mye på sluring.

Er ikke olja for j....., vasker jeg filtret nøye i bensin m.litt olje, blåser forsiktig med trykkluft. Vær nøye !!!

Å fylle kassa helt med olje er ikke no "bortkastet" olje. Kjør kassa varm, tømm/sug opp olje skift/rens filter.

Fyll opp kassa. Til våren, sug opp olje til riktig nivå, bruk denne neste gang.

Dette er gjort på et kvarter. Brukes båten året rundt, ser du jo bort fra dette.

Filter; etter 2002 mod, er filtrene like, jeg tar kr 400 + mva. for disse. Dette er veil. pris pr.dd.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...