Jump to content

Kjøper trebåt, trenger råd

family man

Recommended Posts

Tja.  Som eier av gamle båter (Og biler.  Og hus.  Og hytte (til nedfalls, who cares?) og MC i showrooom condition) selv, så har jeg en enkel leveregel:  Når en båt/bil/Mc eller hva det enn er har nådd en viss alder, så har det skjedd, det som skjebnen har bestemt skal skje med denne (båten) ... 

Om denne fra AutoDB er vel å si at når den har overlevd siden 1957 så må den jo ha noe for seg.  At den har vært innendørs på de harde vestlandsvintrene der ute i havgapet, er naturligvis også et pluss.  Slett ikke umulig at dette kan være et aldeles glimrende kjøp, selv om jeg kanskje tenker i retning av at prisen bør ned ørlite i og med alderen.

<{POST_SNAPBACK}>

Mailet med selger, kan få den for 15k, men så blir det jo frakt++. Og enda viktigere, vanskelig å få sett og vurdert den..(bor i Oslo) Femten tusen med Marna-motoren som står i selvsagt, uten Sabben

Redigert av family man (see edit history)

Mailet med selger, kan få den for 15k, men så blir det jo frakt++. Og enda viktigere, vanskelig å få sett og vurdert den..(bor i Oslo)

<{POST_SNAPBACK}>

God pris. Hør med cand.noe om ikke han kan svømme over fjorden og ta en titt for deg. :lol:

Frakten blir neppe all verden hvis du venter p rette anledning/rette fraktfører og betaler på rette måten (!)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

God pris.  Hør med cand.noe om ikke han kan svømme over fjorden og ta en titt for deg.  :lol:

Frakten blir neppe all verden hvis du venter p rette anledning/rette fraktfører og betaler på rette måten (!)

<{POST_SNAPBACK}>

Bor han i nærheten? :wink: Skal veie den opp mot en Skilsø 23´som står på Lysaker (http://www.autodb.no/cgi-bin/boat/prospect.pl?nr=537179&username=)og en veldig pen grimstad-snekke (http://www.autodb.no/cgi-bin/boat/prospect.pl?nr=639312&username=)

Bor han i nærheten? :wink: Skal veie den opp mot en Skilsø 23´som står på Lysaker (http://www.autodb.no/cgi-bin/boat/prospect.pl?nr=537179&username=)og en veldig pen grimstad-snekke (http://www.autodb.no/cgi-bin/boat/prospect.pl?nr=639312&username=)

<{POST_SNAPBACK}>

Ta heller en plastbåt! ... Men det hadde vært greit å se om Cand.Noe hadde svømt over Korsfjorden for å ta en titt ... :lol::lol:

Men det hadde vært greit å se om Cand.Noe hadde svømt over Korsfjorden for å ta en titt ...  :lol:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Er det langt da? Vestlandsfjordene holder jo omtrent samme temp. hele året, så... :eek: badet mye i Rogaland før...men fra spøk til revolver, hvordan fungerer denne "vennetjeneste"/speider-ordningen her på forumet, har du prøvd det noen gang?

Er det langt da? Vestlandsfjordene holder jo omtrent samme temp. hele året, så... :eek: badet mye i Rogaland før...men fra spøk til revolver, hvordan fungerer denne "vennetjeneste"/speider-ordningen her på forumet, har du prøvd det noen gang?

<{POST_SNAPBACK}>

Nei. Kjøpte "ny" båt i januar, men så på den selv i Stavanger.

Ta heller en plastbåt!  ... Men det hadde vært greit å se om Cand.Noe hadde svømt over Korsfjorden for å ta en titt ...  :lol:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

:lol:

Får hive på meg tørrdrakten da!

Spøk til side. Jeg har ikke meldt meg som speider på grunn av teknisk inkompetanse, men du kan jo sende meg en IM, så kan vi jo diskutere saken. Har i det minste mulighet til å ta bilder og si noe om intrykket av båten. Uten at jeg vil love noe på stående fot :smiley:

Hva med DENNE? Ligger i H.strand.

Hvis den ikke er solgt, får du den sikkert ned i 15K. Kan virke som et godt kjøp. Ikke langt unna heller!

Nydelig dagsturbåt med overnattingsmulighet for 2-3 personer.Totalrenovrert i 2003.Ny el. lensepumpe m/nivåbryter,dreibar propell,nye blå skinnputer,12kw Marna bensinmotor bruker 1,5 liter i timem på marsfart.

Ellers har jeg erfart at båten gjerne speiler personen som eier den. Kan være lurt å se an den som skal selge. :wink:

Totalrenovert.

Ordet burde få det til å gå kaldt nedover ryggen på enhver båtkjøper.  For hva betyr det egentlig?  Annet enn at selgeren er så desperat etter å bli kvitt båtvraket sitt, at han ikke viker tilbake for å prøve en spansk en?

<{POST_SNAPBACK}>

Har sett noen totalrenoverte båter opp igjennom. Ingen av dem var i klassen "vrak".

Tror ikke noen av dem var importert fra Spania heller! :lol:

:lol:

Får hive på meg tørrdrakten da!

Spøk til side. Jeg har ikke meldt meg som speider på grunn av teknisk inkompetanse, men du kan jo sende meg en IM, så kan vi jo diskutere saken. Har i det minste mulighet til å ta bilder og si noe om intrykket av båten. Uten at jeg vil love noe på stående fot  :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

Raust av deg, jeg sjekker litt frakt og slikt for øyeblikket, men hvis det skjer noe kan vi jo snakkes og se hvor mye stress det blir. Men du skal slippe tørrdrakten i så fall! :diving:

Ellers har jeg erfart at båten gjerne speiler personen som eier den. Kan være lurt å se an den som skal selge.  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, ikke sant! Har mer og mer følelsen av at jeg kikker etter en eier, mer enn selve båten, hvertfall når det gjelder gammel trebåt. Nok av triks som det er viktig å kunne, jfr. alle rådene her, så det essensielle er vel en eier som har gjort de riktige tingene i alle år...

Dette med eierens personlighet er viktig ... det blir nesten slik at om du ikke blir begeistret nok for selgeren til at du kunne invitert ham med familie på søndagsmiddag, såfår du heller revurdere ... selv om forelskelsen i BÅTEN antakelig er mer utslagsgivende i de fleste tilfeller.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...