Kotnes Startet 5.November.2012 Link til dette innlegget Startet 5.November.2012 Noen som kjenner til om det er vanlig med innvendig lekkasje i disse trimsylinderne til volvo dph drev. Drevet siger innover når jeg kjører så jeg må tilte det ut igjen for så å sige innover igjen. Ingen oljefilm på vannet og ingen olje blir borte så det må vel være innvendig lekkasje i sylinderne. Drev er 6 år så det er vel ikke noe reklamasjon på dette lenger eller? Kan det være ventilene i forbindelse med tiltmotor? Har hørt noen har strammet opp fjærene ved ventilene ved å legge imellom en skive. Noen som har en mening om dette. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
sap_2000 Svart 5.November.2012 Link til dette innlegget Svart 5.November.2012 Om det ikke lekker ut er det bare 2 muligheter. Innvendig lekkasje i sylinderene eller ventiler ifm pumpa. Det siste er mer vanlig enn gjennomslag i sylinderen. Hadde tatt en kikk på ventilene og se om det har satt seg noe i dem. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
RINOR Svart 22.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2016 Hei, er det noen som kunne delt en nærmere beskrivelse (bilder) på hvordan disse ventilene kontrolleres/repapreres ved hjelp av nye O-ringer? Takknemlig for bistand:) Sitér dette innlegget Link to post
john kristian Svart 22.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2016 http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=59024315&ref=ads&myad=59024315 Sitér dette innlegget Link to post
john kristian Svart 22.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2016 Enkelt og bytte trenger ikke ta av sylinderene. Send meg ein mail på jokrsten@gmail.com så kan jeg eventuelt ringe deg og høre hva som skal til. JK Sitér dette innlegget Link to post
RINOR Svart 22.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2016 Hei og tusen takk! Nå er det ikke oljelekkasje ute hos meg. Trodde da det var en tilbakeslagsventil i en av ventilene på hydraulikk pumpa på innsiden i båten? Vh.Runar Sitér dette innlegget Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 22.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2016 På hydraulikk pumpa inne i båten, skal det sitte 2 stk. 24mm bolter / muttere på hver side. disse kan du skru ut og bak disse sitter det en fjær og en kule. Om du tar ut denne fjæren og strekker den litt så skal problemet gi seg. bare husk og få inn kulen igjen på rett sted. Disse fjærene minner om kulepenns fjærer og er ikke vanskelige og strekke litt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.