Jump to content

Yamaha 6hk 1988mod bytte av startfjær

Diddn

Recommended Posts

Det har seg slik at den gamle startfjæren har bøyd seg og da jeg skulle prøve å bøye den tilbake noe som ikke gikk, spratt den ut av apparatet. Jeg har tenkt å annskaffe en ny fjær, så det jeg lurer på er hvordan jeg kan få montert fjæren uten at den fyker i alle retninger.

Noen som har noen lure triks og tips til hvordan jeg kan få montert fjæren ?

Takker så mye for svar på forhånd :smiley:

Redigert av Diddn (see edit history)

Er jo som regel et puslespill :sweat: Hvis "kammeret" / stoppere som fjæra skal ligge i er OK, er det en god start. Beste rådet er kanskje å få med en medhjelper til å hjelpe til med å sette på lokket over fjærmekanismen mens du holder den oppspenta fjæra nede/på plass etter beste evne. Hvis umulig å få til (fjær spretter opp når fingre må fjernes), går det kanskje an å holde fjæra nede med en stram tynn strips eller to? Kuttes av og trekkes ut når lokket er festet men før skrudd til?

Ofte vanskelig å vite hvor stramt fjæra skal være spent opp, men her må en vel bare prøve seg fram.

så det jeg lurer på er hvordan jeg kan få montert fjæren uten at den fyker i alle retninger.

Hei. Når du får din nye fjær holdes den sammen av en ståltråd som er surret rundt fjæren. Meningen med denne ståltråden er å hjelpe til ved montering, tas denne av før fjæren er på plass kan du like godt bestille ny fjær igjen, er håpløst å surre den sammen igjen. Tre fjæren inn i sporene i startapparatet. fjæren er bøyd i endene, som skal tres nedpå 2 plastpinner. Når den er montert rett vei kan du ta av ståltråden å begynne å spenne den opp(ta på snoren).

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...