Zandra Startet 7.November.2012 Link til dette innlegget Startet 7.November.2012 Vi vurderer en båt på Bretagne-kysten og vurderer samtidig bruk av en lokal takstmann (surveyor). Er det noen som vet om hvor jeg kan finne navn på uavhengig takstmenn der nede? Tidligere ble det hevdet at det var prutningsmonn helt opp til 30% avslag. Er det noen som har oppfatninger om hvordan dette virker nå etter at markedet i Europa faktisk har vært nede en stund? Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 8.November.2012 Link til dette innlegget Svart 8.November.2012 Skal jeg være ærlig er det bedre og ta med kyndig kompis eller deg selv herfra.. Disse surveyor er ikke hvert annet en til og tørke seg bak med.. de har absolout ingen juridisk plikt eller ansvar.. så de kan juge så de renner av de.. og det gjør de gjerne for og få loppet deg for 10 lapper.. og de er ofte kjøpt og betalt godt av selgerne.. jeg har brukt dette ved flere anledninger og hver gang er var det like bortkastet.. så ikke gjør som jeg har gjort :) Ang prutningsmonn så er det nok veldig inviduelt nå om dagen.. da de som har dårlig råd har solgt for lenge siden.. o da sitter man igjen med skilmissebåter og lign eller de som har råd til og ha de.. og prisdrømmerne.. og de er det mange av :) Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Zandra Svart 8.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2012 Takk Thorlyn! Du bekrefter mine egne vurderinger. Jeg tror nok at vi tar med klær og lommelykt til å sjekke båten selv. Og selvfølgelig ta en tur ut med den. Båten vi skal se på er en 2008-modell og vi har gått gjennom en tilsverende båt her hjemme for å gjøre oss kjent, og å ha referanse til hva vi skal se etter. Og så selges den gjennom en av de store seriøse meglerfimaene. Spennende med pruting. Vi får se hva vi ka få til.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.