jensemann2 Startet 8.November.2012 Link til dette innlegget Startet 8.November.2012 Jeg har kun ett batteri på båten min men ønsker et eget forbruksbatt. Er det noen som har gjort dette på Sea Ray daycruiser? Nå er alt koblet over en hovedbryter. Det enkleste er kanskje å montere et batteri i parallell med startbatteriet som jeg kobler ut med en enkel bryter over pluss? Da må jeg huske å koble ut det batteriet når jeg stopper motoren. Det beste hade jo vært å koble kun start til et batteri, og alle forbrukere til et annet batteri, men dette blir muligens mye kobling og styr, siden motorinstrumenter og alle brytere/lys osv står på styreposisjon.. Hva tror dere? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 8.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2012 En annen ting jeg lurer på: når jeg kjører trim og trimflaps så dimmer lyset i panelet endel og voltmeteret synker til 11-12 volt selv om motoren går. Dette tyder vel på dårlig tverrsnitt et sted. Hvorfor er det slik ? Båten er jo levert slik fra fabrikken. Hvor mange amps trekker startmotor? 200? ( tenkte å montere shunt og batterimonitor som også gikk over startmotor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.