Jump to content

nærmeste havdyp på 3000 meter?

TB2855

Recommended Posts

Takker for mange svar. :-)

Tenkte meg at det kunne komme mange forslag hvorfor jeg ville vite dette.

Driver å jobber med eit prosjekt som har en 250 ton sub-sea kran med 3000m løfte/senke:-) høgde montert.

Eit vist klasse selskap ymtar frampå at vi må ta eit prøve-hiv på full dybde, å da vart rådyra plutselig drit dyre. :nonod:

Bayliner Frøken Fryd, Bayliner!!!

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Driver å jobber med eit prosjekt som har en 250 ton sub-sea kran med 3000m løfte/senke:-) høgde montert.

Jeg jobber selv i Oljeindustrien og vi har jo et mylder av krav regelverk og sertifisering. Men er det relevant med et løft på 250t fra 3000m? når et objekt først har kommet så dypt skal det jo være en god grunn til å heve dette. Hadde vært spennende å hørt hvilke jobber som gjøres på 3000m. Jeg har vært med på å konstruere en del unddervannsstrukturer i Nordsjøen men det er jo dybder som er mye mye grunnere..

Hvilke typer vire er det som brukes på så store dyp? må jo bli voldsomt strekk?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Løft på 250 tonn med denne kranen vil ikke forekomme på denne dybden, det vil nok være en god del mindre. Dette er på grunn av vekta av wireen i seg selv stjeler en god del av løftekapasiteten, regner med det er en 90-95mm wire det er snakk om her, så den veier en del pr meter. Når du nevner strekk så løftet jeg opp et juletre på 50 tonn opp fra rundt 1400 meter tror jeg det var, når jeg da kom opp var wireen 11 meter lenger enn utgangspunktet.