TB2855 Svart 9.November.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2012 Vet utmerket hvilken båt du har og hvor du jobber men jeg tenkte litt på denne Sunseekeren jeg Ååååja, Ja det stemmer, tenkte at jeg skulle gjøre det skikkelig vansklig å få den heva Indikerer det røde feltet 3000 meter Frk. Fryd? Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
-morten- Svart 9.November.2012 Link til dette innlegget Svart 9.November.2012 Subsea innstalasjoner dypere enn 2000 meter, er helt normalt. Bla i Nigeria, Angola, Brasil og Mexico gulfen Var med på ett project i Mexicogulfen for ett par år siden. Ned til 3160mtr Innstalasjon av subsea utstyr for en FPSO (Flowlines, Risers etc.etc.) Subsea 7'ns nye rørlegger/heavylift båt "Borealis" har om jeg ikke husker feil legge og krankapasitet ned til 4000mtr.. Ved mit hjemsted produseres det rørledning som blir henta av rørleggingsfartøyer. masse folk derfra som har vert i Angola og M gulfen. Teknologi for subsea har kommet langt! Det jeg tenkte på var hvilke andre ting på 3000 meter er verdt å ta opp med slike vekter som 250 tonn De strukturene som jeg har vært med på å lage har stort sett gått til Nordsjøen. Borealis er vel primert et rørleggingsfartøy er det ikke det da? For sikkelig tungløft i Nordsjøen brukes Sipem 7000, den er en gigant i forhold. brukes til å løfte store moduler osv. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Mariell Svart 9.November.2012 Link til dette innlegget Svart 9.November.2012 (redigert) Var i utgangspunktet tenkt som en ren heavylifter, men etter at Subsea7 overtok byggingen ble også utstyr for Ridgid og Flexi pipe innstalert. Den jobben tok 8 måneder hos Huisman i Holland. Etter ett par års bygging i Singapore, Hun seilte fra Holland for en måneds tid siden. Første jobb er Rdgide pipe legging i Angola. http://subsea7.com/f...en_Borealis.pdf Var vist 6000mtr med singelblokk på hovedkrana og "kun" 3000mtr på legge systemene. Redigert 9.November.2012 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Frøken Fryd Svart 9.November.2012 Link til dette innlegget Svart 9.November.2012 Indikerer det røde feltet 3000 meter Frk. Fryd? Det røde feltet er minimum 3000 meter ja. Har aldri sett så mye spagetti som ombord på S7000! Sitér dette innlegget Link to post
Quaoar Svart 9.November.2012 Link til dette innlegget Svart 9.November.2012 Ååååja, Ja det stemmer, tenkte at jeg skulle gjøre det skikkelig vansklig å få den heva Problemet der blir vel å forklare hvorfor man tok slepet 600nm av kysten Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 9.November.2012 Link til dette innlegget Svart 9.November.2012 Saipem 7000 er like imponerende hver gang jeg ser den, og noe av det mest imponerende er at den har 77 km wire på hver kran. Den satte verdensrekord i løft da den i 2004 løftet på plass dekket til Sabratha platformen på libysk side i Middelhavet. Mener det var rundt 12300 tonn. Jobbet sammen med den da, og fraktet en del utstyr ut til den:) Sitér dette innlegget Link to post
Free Lillehammer Svart 9.November.2012 Link til dette innlegget Svart 9.November.2012 Problemet der blir vel å forklare hvorfor man tok slepet 600nm av kysten Si ikke det. Karene i den aktuelle saken hadde en rekke kreative forklaringer på hvorfor absolutt alt gikk galt. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 9.November.2012 Link til dette innlegget Svart 9.November.2012 Si ikke det. Karene i den aktuelle saken hadde en rekke kreative forklaringer på hvorfor absolutt alt gikk galt. Dem kan jo si dem var tomme for strøm på mobilene sine, samt lagt igjen kartplotteren hjemme, og at noen hadde drukket opp kompasspriten så det var feil... Alt dette var i orden da dem la ut.... Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Jetling Svart 9.November.2012 Link til dette innlegget Svart 9.November.2012 Heisann. Det er faktisk jobben min det å teste store subsea (AHC) kraner for National Oilwell Varco. Jeg har vært ansvarlig for å teste de fleste 400tonns kranene som er blitt levert. Kan nevne Scandi Acergy, Scandi Aker, Aker Wayfarer, Normand Oceanic og AMC Connector. Disse kranene har en 130mm vaier. Total vaiervekt i luft er ca 250tonn/3250m. Det hender man må ut å respoole all vaieren for at den skal pakke seg riktig på vinsjen, og da pleier vi å dra halvveis til Island fra Ålesund. Med all vaieren ute i vann veier den ca 210tonn. Nå skal vi snart lage 550tonns AHC kran!!! Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Saipem 7000 er like imponerende hver gang jeg ser den, og noe av det mest imponerende er at den har 77 km wire på hver kran. Jeg syntes jeg fikk voldsomt stor båt da jeg gikk opp til hele 32 fot, men den følelsen gav seg i det jeg seilte forbi denne saken. Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Føler seg temmelig liten ved siden av den ja, hehe Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Jeg syntes jeg fikk voldsomt stor båt da jeg gikk opp til hele 32 fot, men den følelsen gav seg i det jeg seilte forbi denne saken. den ene krankroken veier vel mye mer enn båten din hehe Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Jetling Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Kroken på 400tonns krana veier ca 12 tonn. ;-) Sitér dette innlegget Link to post
enter4u Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Syns dem sa at storkroken på Saipem 3000 (som var i Moss for noen år siden) veide 60 tonn. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 S7000 har flere hester på vinsjen enn de største hurtigrutene har på fremdrift... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Det er vanvittig dimensjoner.. i forhold til våre eggeskall! Vi hadde lagerhavari på spool trommelen til et av de eldre rørleggingsfartøyene på Orkanger. Bare lageret veide 30 tonn og trommelen var 2500 tonn. ble oppringt en søndagsmorgen om at det var bare å komme på jobb og organisere sveisere og skift!.. først måtte vi sveise inn avstivere i skroget for at det skulle tåle å jekke opp trommelen! tror det gikk med 7500 t totalt så ble den slept til Aker Verdal der de hadde store nok jekker. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Free Lillehammer Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Det er vanvittig dimensjoner.. i forhold til våre eggeskall! Vi hadde lagerhavari på spool trommelen til et av de eldre rørleggingsfartøyene på Orkanger. Bare lageret veide 30 tonn og trommelen var 2500 tonn. Noen som hadde glemt intervallene for lagersmøring, he, he? Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 10.November.2012 Link til dette innlegget Svart 10.November.2012 Saipem 3000 var jeg ombord på for 2 år siden. Den har ei MClyde (NOV) kran på 2400tonn. Aux vinsj tar 600tonn og whipline 75tonn. Kroken veier forøvrig 36tonn. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.