Jump to content

nærmeste havdyp på 3000 meter?

TB2855

Recommended Posts

Vet utmerket hvilken båt du har og hvor du jobber men jeg tenkte litt på denne Sunseekeren jeg :wink:

Ååååja, :giggle: Ja det stemmer, tenkte at jeg skulle gjøre det skikkelig vansklig å få den heva :giggle:

3000m.jpg

Indikerer det røde feltet 3000 meter Frk. Fryd?

Halco 29 1992 - 2007

Bayliner 2855 2007 - ?

CB 66 Racer + div. hver onsdag

Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis.

Subsea innstalasjoner dypere enn 2000 meter, er helt normalt. Bla i Nigeria, Angola, Brasil og Mexico gulfen

Var med på ett project i Mexicogulfen for ett par år siden. Ned til 3160mtr

Innstalasjon av subsea utstyr for en FPSO (Flowlines, Risers etc.etc.)

Subsea 7'ns nye rørlegger/heavylift båt "Borealis" har om jeg ikke husker feil legge og krankapasitet ned til 4000mtr..

Ved mit hjemsted produseres det rørledning som blir henta av rørleggingsfartøyer. masse folk derfra som har vert i Angola og M gulfen. Teknologi for subsea har kommet langt! Det jeg tenkte på var hvilke andre ting på 3000 meter er verdt å ta opp med slike vekter som 250 tonn

De strukturene som jeg har vært med på å lage har stort sett gått til Nordsjøen. Borealis er vel primert et rørleggingsfartøy er det ikke det da? For sikkelig tungløft i Nordsjøen brukes Sipem 7000, den er en gigant i forhold. brukes til å løfte store moduler osv.

saipem7000.jpg

3-hlvc-borealis.jpg

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Var i utgangspunktet tenkt som en ren heavylifter, men etter at Subsea7 overtok byggingen ble også utstyr for Ridgid og Flexi pipe innstalert.

Den jobben tok 8 måneder hos Huisman i Holland. Etter ett par års bygging i Singapore,

Hun seilte fra Holland for en måneds tid siden.

Første jobb er Rdgide pipe legging i Angola.

http://subsea7.com/f...en_Borealis.pdf

Var vist 6000mtr med singelblokk på hovedkrana og "kun" 3000mtr på legge systemene.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Si ikke det. Karene i den aktuelle saken hadde en rekke kreative forklaringer på hvorfor absolutt alt gikk galt.

Dem kan jo si dem var tomme for strøm på mobilene sine, samt lagt igjen kartplotteren hjemme, og at noen hadde drukket opp kompasspriten så det var feil... Alt dette var i orden da dem la ut....

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Heisann. Det er faktisk jobben min det å teste store subsea (AHC) kraner for National Oilwell Varco. Jeg har vært ansvarlig for å teste de fleste 400tonns kranene som er blitt levert. Kan nevne Scandi Acergy, Scandi Aker, Aker Wayfarer, Normand Oceanic og AMC Connector. Disse kranene har en 130mm vaier. Total vaiervekt i luft er ca 250tonn/3250m. Det hender man må ut å respoole all vaieren for at den skal pakke seg riktig på vinsjen, og da pleier vi å dra halvveis til Island fra Ålesund. Med all vaieren ute i vann veier den ca 210tonn.

Nå skal vi snart lage 550tonns AHC kran!!!

Det er vanvittig dimensjoner.. i forhold til våre eggeskall! Vi hadde lagerhavari på spool trommelen til et av de eldre rørleggingsfartøyene på Orkanger. Bare lageret veide 30 tonn og trommelen var 2500 tonn. ble oppringt en søndagsmorgen om at det var bare å komme på jobb og organisere sveisere og skift!.. først måtte vi sveise inn avstivere i skroget for at det skulle tåle å jekke opp trommelen! tror det gikk med 7500 t totalt så ble den slept til Aker Verdal der de hadde store nok jekker.

cso-apachenassau--w800h500.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...