motor Startet 8.November.2012 Del på Facebook Startet 8.November.2012 (redigert) Hva er best? Har planer om å montere en reservetank på 45 liter. Denne må ikke avgi gasser i rommet den er montert. Har fått tilbud på tank i aluminium og ble anbefalt dette materialet. Hva mener dere som har erfaring med slikt.. Er det andre fordeler/ulemper med aluminium kontra rustfri ståltank? Redigert 8.November.2012 av motor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 8.November.2012 Del på Facebook Svart 8.November.2012 Jeg er flymekaniker så jeg vil anbefale ståltank Men velger du alu så pass på hvilken legering det er. Sitér dette innlegget Link to post
nestor Svart 8.November.2012 Del på Facebook Svart 8.November.2012 Lager tanker til alt fra dass til mæringsmiddel, også offshore. Alle matrealer, men til meg selv hadde jeg valgt "syrefast" ...fra dass til diesel. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 8.November.2012 Del på Facebook Svart 8.November.2012 Syrefast uten tvil. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 8.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2012 Hadde en mistanke om ar syrefast er best ja. Orginal drivstofftank og septiktank er også i syrefast og det er vel en grunn til det.. Hmmm, da lurer jeg på hvem i Trondheimsområdet som lager en tank i syrefast etter mal. ( Har laget en mal i treverk for å optimalisere plassutnyttelse) firmaet jeg forespurte skulle ha 4000,- for tank i aluninium og kunne sveise syrefast, men mente det ville bli mye dyrere. Sitér dette innlegget Link to post
nestor Svart 8.November.2012 Del på Facebook Svart 8.November.2012 Sveisearbeid er vel ikke vanskelig å få gjort landet rundt. Prisen på 4000 kan jeg ikke uttale meg om siden jeg ikke har sett målsatt tegning/mal. Men mye dyrere i syrefast blir nå aldrig det som lages hos meg. Syrefast er i alle fall mye bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 8.November.2012 Del på Facebook Svart 8.November.2012 Jeg ville valgt aluminium p.g.a. vekt. Lagde en sylindret bensintank til ei snekke i våres på ca 30 liter i syrefast. Kom på 3000.- hos oss. Sitér dette innlegget Link to post
nestor Svart 9.November.2012 Del på Facebook Svart 9.November.2012 Dette er ikke no vits i å lage noen stor sak av, slik som div. annet tull her. Etter mer en 30 års erfaring har jeg sett, og gjort mine "tanker om tanker" også. Sitér dette innlegget Link to post
Jernbåten Svart 9.November.2012 Del på Facebook Svart 9.November.2012 Sveis tanken hos anerkjent verksted i AISI 316L. Det er ikke bare det som er inne i tanken som saken, men også miljøet på utsiden av tanken. Og selv 'syrefast' kan bli anløpet om forholdene blir lagt til rette for det. Men bensinen vil ikke tære på innsiden av tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.