Jump to content

Swang "flytter"?

Sail S

Recommended Posts

Vi som jobber i det private næringsliv kan ikke ta oss fri på dagtid for nødvendige æren vet du. Vi må ta lørdagen til hjelp :giggle::lipseal::wflag:

Jeg har faktisk den helt motsatte erfaringen, men kun 25 år i det private er kanskje ikke godt nok grunnlag for å mene noe om det. I mine år i det offentlige så har middagstider vært et gunstig tidspunkt å oppsøke handlesentre, og gjerne på vei hjem. Når det gjelder den rundkjøringen på CC Vest så har den vært nokså rett utenfor mitt kontorvindu i en fem års tid så har et visst inntrykk av når trafikken der er på sitt verste.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Og da er det et paradoks at det ofte er vikarene/ekstrahjelpene som står bak kasse. De som kan mest (de faste) har jo tatt lørdagen fri.

Ja, det er et problem for butikkene at de mange ekstrahjelpene de har behov for å benytte går på skole på dagen midt i uken og ikke kan jobbe da. Det er heller ikke så populært blant de fast ansatte å måtte være på jobb hver lørdag, hver annen er også i overkant, men hver 3. går. Snart er det jo også en del søndagsåpne dager. Det er ingen lett kabal å få til å gå opp når butikkene skal være oppe totalt ca 78 timer i uken og i tillegg skal man ha varepåfylling og annen aktivitet utenom åpningstiden. Men fruen er på jobb i dag hvis det er noe spesielt du trenger innen hobbyartikler!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Var innom Swang i dag. Han kalte det ikke opphørssalg, men husleien var for høy og de hadde foreløpig ikke noe nytt lokale å åpne i. Han viste ikke helt når han stengte. Forøvrig en hyggelig og hjelpsom kar.

Men butikken begynte å bli tom. 70-80% av varelageret var vel solgt tipper jeg. Var kanskje mest igjen av seilebekledning. Det er jo ikke billig på halv pris engang. :giggle:

Jeg fikk meg en Watski oppblåsbar redningsvest, en fin loggbok, 4 fenderliner, 2 x Seajet båtrens, 2 x krabbestenger og mikrofiberklut til 850,- og er godt fornøyd.

Redigert av duffy (see edit history)

Swang er/var en hyggelig butikk med godt utvalg og hyggelig fyr bak disken. Mener de er medlem av den forholdsvis nye Bestmarin kjeden. Gratis parkering inntil 1 time i nærheten. Fikk alltid plass til bilen. Ellers tar jeg av og til en kosetur til Lysaker brygge med tresnekka Tora, hvor det alltid er greit og gratis å legge til. Kommer til å savne Swang, selv om jeg oftest bruker Bestmarin på Åråsen på Lillestrøm. Bor jo ikke så langt unna, heller da.

Men nå har jeg besluttet å strupe litt inn på pengebruken på båt en stund (iallfall i vinter, tror jeg). Fredag skal vi ha hummerlag med verdens dyreste hummere.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Swang er/var en hyggelig butikk med godt utvalg og hyggelig fyr bak disken. Mener de er medlem av den forholdsvis nye Bestmarin kjeden.

Det stemmer at de er tilknyttet Best Marin. Problemet har vært at de ikke alltid har inne de varene som Best Marin har kampanje på. Det har jeg opplevd flere ganger, og har gjerne fått beskjeder av typen "vi får det inn på onsdag eller torsdag". Noe som ofte har vist seg å ikke stemme. Det toppet seg på sett og vis da jeg spurte om de hadde fått inn frostvakter, og den unge snusleppa (ekstrahjelp) ikke ante hva frostvakt var for noe.

Jeg har fått god og hyggelig hjelp der flere ganger, det skal sies. Men han jeg som oftest handlet med har jeg ikke sett der i år.

Litt trist at de forsvinner, for jeg jobber rett i nærheten. Greit å kunne rusle ned når det er noe man trenger/har lyst på. Men det er også den båtutstyrsbutikken jeg oftest har gått ut av UTEN å kjøpe noe. Det skyldes først og fremst mangel på utvalg.

Vedr. parkering så bekreftet de på Swang at det er en utfordring. Mange vet ikke at det er parkeringshus der, og tror at det bare er plasser ved Bunnpris.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Og når jeg først er ute med båten handler jeg gjerne på Stokken utenfor Fredrikstad, særlig teiner og annet fiskeutstyr. Artig innkjøringsled med båten og ellerst lett tilgjengelig med bilen. Men som sagt, nå blir det litt sparebluss på utgifter til båtutstyr en stund (tror jeg).

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Lars H: 1/2 pris var lokkende. Husk at vi er pensjonister!

Fargo Lillehammer: Berhøver ikke kjøre den på fullt. Greit å bruke varmen fra den bb-motor til defrosteren. Tanken var å kjøre varmen inn på eksisterende varmeanlegg. I dag går varmtvannet kun i sløyfe tilbake til motoren.

SB-motor gir varme til varmtvannsbeholderen. Syntes det er unødvendig å kjøre Eberen når vi er ute og går.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Noe å hente på svenske priser eller er Watski det samme i begge land?

Jeg opplever Torshlmn i Strømstad som dyrere enn tilsvarende i Norge. Handler bare der hvis jeg er skikkelig i beita.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...